دولت آمریکا از تصمیم برای حمله با گاز اشک‌آور به تظاهرات‌کنندگان  در بیرون کاخ سفید برای باز کردن مسیر حرکت رئیس‌جمهور آمریکا به سمت کلیسایی در نزدیکی کاخ سفید دفاع کرده و گفته از این بابت «پشیمان نیست.»

«کایلی مک‌اینانی»، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری دوشنبه شب گفته نه رئیس‌جمهور آمریکا و نه هیچ فرد دیگری در داخل دولت از اقدامات پلیس علیه تظاهرات‌کنندگان در هفته گذشته پشیمان نیست. 

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، مک‌اینانی گفت: «خیر، در هیچ‌یک از بخش‌های کاخ سفید هیچ پشیمانی در این خصوص وجود ندارد چون ببینید بسیاری از این تصمیم‌ها در اینجا و در داخل کاخ سفید گرفته نشده‌اند.»

سخنگوی کاخ سفید در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که «ویلیام بار»، وزیر دادگستری آمریکا تصمیم گرفته که پلیس، معترضان را از «میدان لافایت» دور کند. 

موج ناآرامی‌ها در آمریکا که از ایالت مینه سوتا آغاز شد و به دیگر ایالت‌های آمریکا هم سرایت کرد. تظاهرات‌کنندگان هفته گذشته مقابل کاخ سفید تجمع کرده و در اعتراض به خشونت علیه سیاهپوستان شعار دادند و خواستار برقرار عدالت برای همه شهروندان آمریکایی شدند.

این تظاهرات‌ها از اعتراض  به قتل جورج فلوید بدست نیروهای پلیس و رفتار غیرانسانی پلیس سفید پوست در شهر مینیاپولیس آغاز شدند اما اکنون ابعاد گسترده‌تری یافته و موج اعتراض ها سراسر آمریکا را فراگرفته است.

این اقدام نژادپرستانه همچنین موجی از واکنش های اعتراضی را از سوی مقامات عالی و مردم کشورهای مختلف جهان بدنبال داشته و این واکنش ها ادامه دارد.

جورج فلوید، مرد سیاه‌پوستی است که حدود دو هفته پیش در حالی که یک افسر سفیدپوست زانویش را به پشت گردن وی فشار می‌دهد جانش را از دست داد.ا گرچه پلیس قاتل جورج فلوید بازداشت شده اما این اقدام، نتوانسته آتش خشم مردم آمریکا را فرو نشاند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.