یوسف مقدس، مدیر کل بهداشت و سلامت دانشگاه، ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به بازگشایی تدریجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پیرو تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و افزایش میزان حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی از ۱۷ خرداد ماه در دانشگاه، لزوم تدارک و برنامه‌ریزی برای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت بهداشت فردی بیش از پیش ضرورت دارد.

وی تصریح کرد: از همان اولین روز‌های طرح موضوع حضور دانشجویان مقطع دکتری در دانشگاه، این اداره کل بنا به دستور معاونت دانشجویی دانشگاه تهران، اقدام به تدوین و ابلاغ مجموعه‌ای تحت عنوان دستورالعمل بهداشتی فعالیت آموزشی، پژوهشی دانشجویان مقطع دکتری در خصوص ویروس کووید 19، در تاریخ 22 اردیبهشت ماه سال جاری کرده است.

مقدس، افزود: این دستورالعمل علاوه بر ضوابط بهداشتی مبارزه با بیماری کرونا مبتنی بر آئین‌نامه‌های وزارت بهداشت، حاوی پرسشنامه ارزیابی سلامت دانشجویان و تعهدنامه رعایت ضوابط بهداشتی توسط دانشجویان متقاضی است.

مدیر کل بهداشت و سلامت دانشگاه تهران، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رعایت بهداشت فردی نقش کلیدی و بسزایی در پیشگیری از شیوع و کنترل بیماری دارد، لذا در جلسات حوزه دانشجویی تصمیم گرفته شد که همزمان با از سرگیری مجدد فعالیت دانشگاه، نسبت به تشریح مفاد این تعهدنامه و تأکید بر نظارت و اجرای کامل آن در تمامی اماکن آموزشی و پژوهشی دانشگاه، اقدام شود.

وی در خصوص محور‌های اصلی تعهدنامه گفت: محور‌های اصلی این تعهدنامه، حفظ فاصله فیزیکی، خودداری از حضور در اماکن پرجمعیت، استفاده از ماسک، مراجعه به مراکز درمانی در صورت بروز علائم سرماخوردگی و سایر اقدامات پیشگیرانه است.

مقدس، در پایان اظهار کرد: این تعهدنامه همزمان با ارزیابی سلامت دانشجویان متقاضی خوابگاه تکمیل و به‌صورت الکترونیک در سامانه نگهداری می‌شود. بدیهی است، تأکید و نظارت بر رعایت اجرای مفاد این تعهدنامه در واحد‌های دانشگاه می‌تواند نقش تأثیرگذاری در پیشگیری از شیوع بیماری در محیط دانشگاه داشته باشد؛ لذا ضمن ارائه متن این تعهدنامه از کلیه همکاران و مدیران دانشگاه، تقاضا داریم در مجموعه تحت مدیریت خود، پیش‌بینی و تدارک لازم را جهت اجرای مفاد تعهدنامه و نظارت بر پیاده‌سازی آن اعمال کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.