«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با طرح ادعاهای اثبات‌نشده از خشونت پلیس این کشور علیه یک مرد سالخورده ۷۵ ساله حمایت کرده است. 

دونالد ترامپ بدون ارائه شواهد در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشته که درگیری پلیس با این مرد سالخورده در شهر «بافلو» در ایالت نیویورک احتمالاً «ساختگی» بوده است.

ترامپ در توئیتر نوشت: «معترضی در بافلو که توسط پلیس هل داده می‌شود ممکن است عامل اغتشاش گروه آنتیفا باشد.»

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از پیامش نوشته که این صحنه را تماشا کرده و متوجه شده که شدت زمین خوردن او قوی‌تر از نیرویی بوده که پلیس به او وارد کرده است. او در پایان نوشته است: «یعنی ساختگی است؟»

مجله تایم این ادعای ترامپ را «توهم توطئه» توصیف کرده و نوشته او که در تلاش است خودش را «رئیس‌جمهور نظم و قانون» معرفی کند یک بار دیگر از خشونت پلیس در برابر معترضان حمایت کرده است. 

رئیس‌جمهور آمریکا با این توئیت تلاش کرده در صحت ویدئویی که یک افسر پلیس شهر «بافلو» را در حال هل دادن یک مرد سالخورده نشان می‌دهد تردید ایجاد کند. این فرد مسن بعد از خشونت پلیس به روی زمین افتاد و سرش به زمین برخورد کرد.  

تایم نوشته این دو افسر پلیس بابت این صحنه به حمله درجه دو متهم شده‌اند و در صورتی که مجرم شناخته شوند به تحمل حبس تا ۷ سال محکوم خواهند شد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.