خبرگزاری رویترز گزارش داد، این اعتراضات به مناسبت اولین سالروز راهپیمایی‌های دموکراسی‌خواهی در این مستعمره سابق بریتانیا برگزار شد. این اعتراضات همچنین در بحبوحه تشدید تنش‌ها بر سر پیشنهاد یک لایحه امنیت ملی با حمایت دولت مرکزی پکن انجام می‌شود.

پلیس هنگ‌کنگ امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، ۳۶ مرد و ۱۷ زن در جریان اعتراضات با جرایمی از جمله تجمع غیر قانونی و مشارکت در تجمع غیر قانونی بازداشت شدند. معترضان ممنوعیت تجمع بیش از هشت تن را که دولت هنگ‌کنگ برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا وضع کرده است، نقض کردند.

اعتراضات دیگری هم برای روزهای آتی برنامه‌ریزی شده است و فعالان نگرانند که لایحه امنیت ملی پیشنهادی آزادی‌ها در این دولت‌شهر را محدود کند. گرچه جزئیات این لایحه امنیتی یا چگونگی اثرگذاری آن هنوز مشخص نشده است، مقام‌ها در پکن و هنگ‌کنگ می‌گویند، هیچ جایی برای نگرانی وجود ندارد و این لایحه یک اقلیت از "مشکل‌سازان" را هدف می‌گیرد.

جان لی، وزیر امنیت هنگ‌کنگ در مصاحبه‌ای با روزنامه "ساوث چاینا مورنینگ پست" که امروز منتشر شد، گفت پلیس محلی در حال راه‌اندازی واحد ویژه‌ای برای اجرای قانون است و از گردآوری اطلاعات، تحقیقات و قابلیت‌های آمورشی استفاده می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.