محمود کیانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان اردل، اظهار کرد: این افزایش آمار مربوط به برگزاری مراسمات و مجالس محلی بوده‌ است.

فرماندار اردل گفت: برگزاری مجالس عروسی و حضور افراد از سایر نقاط کشور در این شهرستان، منجر به مبتلا شدن افراد و وابستگان خانواده میزبان به ویروس کرونا شد.

وی ادامه داد: چنانچه مهمان‌ها با حضور در مراسم عروسی و یا ترحیم به ویروس کرونا مبتلا شوند، برگزار کننده مراسم مرتکب جرم شده و با عنایت به اطلاعیه صادره از طرف دادستان شهرستان، با آن‌ها برخورد قضایی صورت می‌گیرد.

کیانی با تاکید بر اینکه باید از تجربه‌های بحران کرونا برای افزایش و بهبود خدمت‌رسانی به شهروندان استفاده کنیم، افزود: با تعطیلی مراکز گردشگری، بوم‌گردی، اقامتی، پارک‌ها و بوستان‌ها و خانه معلم شهرستان اردل و همچنین ارجحیت موضوع سلامت شهروندان، با همکاری شبکه بهداشت و درمان تلاش‌‎های مستمری در راستای تامین سلامت و پیشگیری از شیوع  ویروس کرونا در حال انجام است.

وی با اشاره به فصل امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم، اضافه کرد: به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، بسیاری از امتحانات در فضای باز انجام می‌شود و  پرسنل شبکه بهداشت‌ و درمان با حضور در مدارس قبل از هر جلسه امتحان  کار غربالگری و تب سنجی دانش آموزان را انجام می دهند.

فرماندار اردل با بیان اینکه هرگونه تجمع افراد تهدید علیه بهداشت عمومی جامعه است، تصریح کرد: از شهروندان در خواست می‌کنیم در بحران کرونا افراد از برگزاری تجمعات، مراسمات و مجالس محلی خودداری کنند.

کیانی ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۱۸ تست کرونا ظرف یک هفته گذشته از افراد حاضر در مراسم عروسی گرفته شده‌است که متاسفانه تست ۴۰ نفر آن‌ها مثبت تشخیص داده شده، افرادی که تست آن‌ها مثبت بوده تحت مراقبت‌های ویژه و قرنطینه خانگی به‌سر می‌برند و وسایل حفاظت شخصی از جمله ماسک، دستکش و دارو در اختیار آن‌ها قرار گرفته ‌است و با پیگیری مستمر پرسنل شبکه بهداشت شهرستان اردل وضعیت افراد مبتلا به کرونا مورد رسیدگی دقیق قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: همچنان اکیپ‌های مبارزه با بیماری‌ها و بهداشت محیط شبکه بهداشت این شهرستان آماده باش هستند و درحال حاضر ۳ مرکز درمانی ۲۴ ساعته در سطح شهرستان به منظور خدمت‌رسانی به شهروندان آماده خدمت و درحال فعالیت هستند و به‌طور مداوم وضعیت افراد را رصد کرده و از موارد مشکوک نمونه‌گیری انجام می‌شود.

کیانی عنوان کرد: در بیمارستان امام رضا(ع) اردل بخشی به صورت ایزوله با عنوان بخش ویژه کرونا اختصاص داده‌شده است ولی خوشبختانه تاکنون به دلیل بدحال نبودن حال افراد مبتلا به ویروس کرونا این بخش مورد استفاده قرار نگرفته و بیمار بدحال در شهرستان وجود ندارد و افراد مبتلا به ویروس کرونا در قرنطینه خانگی به‌سر میبرند.

کیانی به افراد مشکوک و افرادی که از آن‌ها تست کرونا گرفته شده و جواب آزمایش آن‌ها هنوز آماده نشده‌است، توصیه کرد: این افراد در قرنطینه خانگی بمانند و از فعالیت در سطح شهر خودداری کنند.

فرماندار اردل در پایان یادآور شد: بحران کرونا هنوز به اتمام نرسیده و به دلیل عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی افراد و خصوصا شرکت در مراسمات محلی احتمال شیوع این ویروس را بالا برده است لذا از افراد درخواست می‌شود از برگزاری هرگونه تجمع و مجالس عروسی، ترحیم و تولد خودداری کرده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و استفاده از وسایل حفاظت شخصی را در دستور کار قرار داده تا با موفقیت و سلامت از این بحران عبور کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.