رویترز گزارش داد، در حالی که یک گزارش صنعتی نشان می دهد میزان ذخایر نفت خام و فرآورده های نفتی امریکا افزایش یافته است، بالا رفتن نگرانی ها از مازاد عرضه و تقاضای ضعیف برای مصرف سوخت در آمریکا سبب شد تا امروز قیمت نفت کاهش یابد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال که روز سه شنبه حدود یک درصد افزایش یافته بود امروز با ۵۷ سنت معادل ۱.۴ درصد افت به ۴۰ دلار و ۶۱ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز که دیروز شاهد رشد حدودا ۲ درصدی بود امروز با ۶۸ سنت معادل ۱.۸ درصد کاهش به ۳۸ دلار و ۲۶ سنت رسید.

قیمت هر دو شاخص نفتی روز دوشنبه به بالاترین رقم در طی ۳ ماه گذشته رسید اما برخی تحلیلگران معتقدند قیمت ها خیلی سریع بالا رفته در حالی که شیوع کرونا در جهان هنوز کنترل نشده است.

استفن اینز تحلیلگر شرکت آکسی کورپ در این باره گفت: «کاهش قیمت نفت برنت به احتمال زیاد به برداشت سودهای سرمایه گذاران پس از افزایش قیمت های اخیر بر می گردد. این در حالی است که هیچ تغییر کلیدی در عوامل بنیادین حاکم بر بازار رخ نداده که توجیه کننده این تغییر جهت باشد.»

انستیتوی نفت آمریکا اعلام کرده که میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۵ ژوئن با ۸.۴ میلیون بشکه افزایش مواجه بوده در حالی که نتایج نظرسنجی رویترز از تحلیلگران حکایت از کاهش ۱.۷ میلیون بشکه ای ذخایر داشت. آمارهای رسمی در مورد ذخایر نفت خام آمریکا اواخر امروز منتشر خواهد شد.

در حالی که میزان اخراج نیروی کار در ماه آوریل کاهش داشته و استخدام ها به رقم های بی سابقه ای کاهش یافته است، به عقیده تحلیلگران ترمیم وضعیت بازار کار آمریکا احتمالا سال ها زمان خواهد برد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.