احمد سعادتمند، مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص مطالبات شفر و بویان از این باشگاه اظهار کرد: ما چون همیشه عنوان کردیم که با هوادار خود باید صداقت داشته باشیم و از آنجایی که من خودم را با هوادار در همه امور شریک می‌دانم، صلاح دانستم دو موضوع مهم را عنوان کنم. موضوع اول مطالبات وینفرد شفر است. از فیفا نامه‌ای آمده که ۵۵۰ هزار دلار معادل ۱۰ میلیارد تومان در ۵ روز آینده به ایشان پرداخت کنیم که اگر با کمی تدبیر با این مساله مواجه می‌شدیم، می‌توانستیم به موقع پول این مربی را پرداخت کنیم و به این وضعیت دچار نمی‌شدیم. تهیه این مبلغ با توجه به فرصت بسیار کمی که وجود دارد، مشکل بزرگی است.

او ادامه داد: موضوع دوم مطالبات بویان است که مبلغ ۳۲۰ هزار دلار باید پرداخت شود. تا اینجای کار ۳ اخطار برای پرداخت این بازیکن داده شده بود و این موضوع تبعات بسیار زیادی برای باشگاه دارد. این تبعات می‌تواند کسر امتیاز، جرایم ارزی، سقوط به رده‌های پایین‌تر یا محرومیت از پنجره نقل و انتقالات باشد. ما به یک میلیون دلار به اعتبار نیاز داریم و این درحالی است که ما می‌خواستیم به بازیکنان پرداختی داشته باشیم. ما بنا داشتیم در راستای حمایت از پیشکسوتان و مطالبات تیم‌های پایه و آکادمی اقداماتی داشته باشیم اما پرداخت ارزی باشگاه روی این اقدامات سایه انداخته است.

سعادتمند افزود: من خواهش می‌کنم شرکت‌هایی که به باشگاه بدهکار هستند، مطالبات باشگاه را پرداخت کند و در غیر اینصورت مجبور می‌شویم از راه قضایی وارد پرداخت این مطالبات شویم. از دوستانی که برای پرداخت دیاباته به من کمک کردند، می‌خواهم که به من کمک کنند. از هواداران انتظار کمک مالی ندارم اما درخواست دارم با ایده‌های خود به ما کمک کنند. ما حدود ۱۸ میلیارد تومان به پول نیاز داریم تا این مشکل برطرف شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.