یک مقام ارشد اتحادیه اروپا  از اقدام شرکت «توئیتر» برای راستی‌آزمایی پیام‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در این شبکه اجتماعی حمایت کرد. 

«ورا ژورُوا» معاون رئیس کمیسیون اروپا گفته اینکه توئیتر اقدام به مخفی کردن دو پیام دونالد ترامپ که حاوی اطلاعات نادرستی درباره رأی‌گیری پستی در انتخابات آمریکا کرده اقدامی درست بوده است. 

ترامپ، بیست و هشتم ماه مه در رشته توئیت‌هایی مدعی شده بود رأی‌گیری پستی به تقلب گسترده در انتخابات آمریکا منجر خواهد شد. 

توئیتر در واکنش برچسب‌هایی را که به راستی‌آزمایی ادعای ترامپ می‌پرداخت منتشر کرد. این رسانه ذیل توئیت‌های ترامپ دو لینک را با عنوان «حقیقت را درباره رأی‌گیری پستی بدانید» پیوست کرد.

با کلیک بر روی این لینک‌ها، صفحه‌ای برای کاربر باز می‌شود که ذکر کرده «ترامپ به غلط ادعا کرده رأی‌گیری پستی منجر به تقلب در انتخابات خواهد شد. اما طبق بررسی‌هایی که در مورد حقیقت این ماجرا انجام شده، گفته می‌شود که هیچ شواهدی وجود ندارد که اینگونه رأی‌گیری، به تقلب انتخاباتی منجر می‌شود.» 

 اظهارنظر مقام اروپایی در شرایطی صورت گرفته که اتحادیه اروپا پیشتر از شرکت‌های بزرگ ارائه‌دهنده خدمات شبکه‌های اجتماعی خواسته در بحبوحه شیوع ویروس کرونا اقدامات بیشتری برای مقابله با «موج گسترده» اطلاعات‌تحریف‌شده در فضای مجازی انجام دهند. 

به نوشته خبر‌گزاری فرانسه، ورا ژورُوا این اقدام توئیتر را صحیح دانست و گفت: «من از عکس‌العمل توئیتر به دو پیام توئیتری رئیس‌جمهور ترامپ حمایت می‌کنم. آنها این پیام‌ها را پاک نکردند. آنها (گزینه) بررسی حقیقت را ارائه کردند.»

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: «بیماری (کرونا) نشان داد که نشر اطلاعات نادرست نه تنها به سلامتی دموکراسی‌های ما، بلکه به سلامتی شهروندان ما نیز آسیب می‌زند.»  

این مقام ارشد در کمیسیون اروپا همچنین از اینگونه تلاش‌ها برای ارائه بیشتر اطلاعات استقبال کرد، اما از شبکه‌های اجتماعی خواست اقدام بیشتری در این زمینه انجام دهند. 

وی در پایان صحبت‌های خود عنوان کرد که از بین بردن انگیزه‌ مالی برای کسانی که به دنبال بهره‌گیری از نشر اطلاعات نادرست هستند مهم است. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.