مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس، با بیان اینکه طرح شفافیت آرا نمایندگان در مجلس شواری اسلامی یکی از مطالبات نخست در زمان انتخابات بود، گفت: در همین خصوص معتقدیم عدم وجود شفافیت در مجلس یکی از دلایلی است که سبب شده برخی از مشکلات، امروزه دامن گیر مجلس شورای اسلامی شود.

وی ادامه داد: این که مشخص نیست هر نماینده بر اساس چه منافع یا مصالحی تصمیمات خاصی را اتخاذ می‌کند و یا در مورد طرحی به مخالفت یا موافقت می‌پردازد، کمی افکار عمومی و غیر عمومی را درگیر خود می‌کند که با اجرای قانون شفافیت، از به وجود آمدن تشویش در اذهان جلوگیری می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح شفافیت مرحله اعلام وصول را پشت سر گذاشته و هنوز در کمیسیون مربوط به خود وارد نشده است، تصریح کرد: مطالبی که در مورد جزئیات طرح شفافیت، اخیرا در فضای مجازی نوشته شده است صحیح نبوده و تنها یک قضاوت است.

طغیانی در خصوص مخالفت برخی از نمایندگان با طرح شفافیت، عنوان کرد: یکی از مواردی که نمایندگان را مجبور به مخالفت با این طرح می‌کند، مصلحت اندیشی کوتاه مدت برای عده‌ای خاص است که این امر سبب می‌شود، کشور در برخی از مواقع با بحران رو به رو شود.

وی ابعاد گوناگون شفافیت در مجلس را تشریح و خاطرنشان کرد: شفافیت در مجلس محدود به یک حوزه نبوده و ابعاد گوناگونی را در بر می‌گیرد که از این ابعاد می‌توان به مذاکرات و شفافیت جلسات کمیسیون‌ها و تصمیماتی که در آن جلسات اتخاذ می‌شود، اشاره کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.