غلامرضا بلوطی‌میرزا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت صادرات به کشور عراق در شرایط کرونایی اظهار کرد: با شیوع کرونا در ایران، کشور عراق صادرات به این کشور را مطلقا ممنوع اعلام کرد و امکان صادرات به این کشور از مرزهای شلمچه و چذابه وجود نداشت اما اکنون چند روزی است که از طریق دریایی اجازه صادرات به صورت محدود داده شده است.

وی افزود: با این وجود، صادرات از طریق دریایی با توجه به محدودیت‌های فراوانی که از سوی کشور عراق اعمال شده، از سوی تجار مورد استقبال قرار نگرفته است.

ناظر گمرکات خوزستان تصریح کرد: علت اصلی ممنوعیت صادرات به کشور عراق از سوی این کشور، شیوع کرونا مطرح شده است.

بلوطی‌میرزا گفت: بخش‌های کردنشین عراق اجازه داده‌اند که کالا از مرزهای باشماق و پرویزخان وارد این کشور شود، اما دولت مرکزی عراق هنوز اجازه نمی‌دهد که کالا از مرزهای شلمچه و چذابه وارد عراق شود.

وی افزود: تلاش‌های فراوان و رایزنی‌های متعددی از سوی وزارت خارجه ایران و استانداری خوزستان برای برطرف شدن مساله صادرات به کشور عراق از مرزهای شلمچه و چذابه در حال انجام است تا صادرات از مرزهای خوزستان به این کشور صورت گیرد.

ناظر گمرکات خوزستان خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های مرز چذابه برای صادرات در شرایط کرونایی مناسب نیست اما در مرز شلمچه وضعیت این زیرساخت‌ها برای صادرات مناسب است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.