کبری رفیعی به تشریح آخرین وضعیت آب و هوایی سراسر کشور پرداخت و گفت: امروز جمعه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب بخش‌هایی از آذربایجان شرقی و نیمه شمالی آذربایجان غربی و همچنین ارتفاعات البرز مرکزی و غربی رگبار باران و گاهی رعد و برق را همراه با وزش باد خواهیم داشت.

وی ادامه داد: امروز بعدازظهر با توجه به اینکه با افزایش سرعت باد در برخی مناطق جنوب غربی کشورمان روبه‌رو هستیم، احتمال وقوع گرد و خاک هم برای این مناطق انتظار می‌رود.

رفیعی تصریح کرد: از روز شنبه تا تا اواسط هفته جوی آرام و نسبتا پایدار را خواهیم داشت و پدیده خاصی را پیش‌بینی نمی‌کنیم، اما از ساعات بعدازظهر روز دوشنبه انتظار داریم در بخش‌هایی از شمال غرب کشور رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد را داشته باشیم.

وی ادامه داد: از بعدازظهر امروز تا روز یکشنبه خلیج فارس با توجه به وزش باد شدید در این منطقه مواج و متلاطم خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: از بین مراکز استان‌ها شهرکرد امروز صبح با دمای حداقل هفت درجه سانتیگراد خنک‌ترین استان شناخته شد و پس از آن همدان و بجنورد به ترتیب ۱۰ و ۱۳ درجه سانیتگراد از کمترین دما برخوردار بودند.

وی ادامه داد: در روز گذشته اهواز با دمای حداکثر ۴۸ درجه سانتیگراد گرمترین استان شناخته شد و پس از آن بندرعباس و قم با ۴۰ و ۳۹ درجه سانتیگراد از بیشترین دما برخوردار بودند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.