منابعی در کمیته دفاعی پارلمان آلمان به خبرگزاری فرانسه گفتند، وزارت دفاع آمریکا به نمایندگان عضو این کمیته در پارلمان آلمان نسبت به برنامه‌های خود برای اجرای رزمایش‌های برنامه ریزی شده در این کشور اطلاع داده است.

یکی از این منابع اظهار کرد: این نظامیان آمریکایی از دهم ژوئیه رزمایش خود را در محدوده رزمایشی "برگن/مانستر" به همراه ۴۰۰ پرسنل نظامی آمریکایی دیگری که از قبل در آلمان مستقر بوده اند اجرا خواهد کرد.

این رزمایش بخشی از مانوری موسوم به مانور نظامی " مدافع اروپای ۲۰" است که در ماه مارس به دلیل همه گیری کروناویروس اجرایش معلق شد اما بعدا تحت یک نام جدید به نام "به علاوه مدافع اروپای ۲۰"

دولت آلمان روز چهارشنبه تایید کرد که دولت ترامپ به برلین اطلاع داده کاهش تعداد نظامیان آمریکا در این کشور را در نظر دارد.

از سوی دیگر به گزارش سی‌ان‌ان، پنتاگون به طور رسمی تایید کرده طرحش برای اعطای یک کمک امنیتی ۲۵۰ میلیون دلاری به اوکراین را اجرا می کند. این در حالی است که اعطای نیمی از این کمک منوط به این شده که کی‌ِیف در زمینه اصلاحات و مبارزه با فساد پیشرفت حاصل کند.

پنتاگون در بیانیه ای به سی‌ان‌ان گفت: وزارت دفاع آمریکا برنامه اش برای اعطای ۲۵۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ در قالب ابتکار کمکهای امنیتی اوکراین به هدف استفاده در آموزش نظامی بیشتر، تجهیزات و مشاوره به هدف تقویت ظرفیتهای اوکراین برای دفاع موثر تر از خود در برابر تهاجم روسیه اعلام کرد.

بر اساس این بیانیه ۱۲۵ میلیون دلار از این اعتبارات مشروط به پیشرفت حاصل کردن اوکراین در زمینه اصلاحات دفاعی بوده و قرار است به تامین تجهیزات به هدف پشتیبانی از برنامه های آموزشی جاری و الزامات عملیاتی بپردازد.

در این بیانیه تاکید شد: برنامه‌های مربوط به همکاری امنیتی با تداوم پیشرفت اوکراین در زمینه اصلاحات مهم در نهادهای دفاع و مبارزه با فساد ممکن می شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.