دبیرکل سازمان ملل قطع روابط از سوی کره شمالی را مورد انتقاد قرار داده و گفته بود که چنین ارتباطاتی میان طرفین برای جلوگیری از سوء تفاهم و سوء محاسبات اهمیت دارد.

خبرگزاری کره شمالی به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه این کشور که نامی از او برده نشده است، نوشت: اگر دبیرکل سازمان ملل واقعا به صلح و ثبات شبه جزیره کره تمایل دارد باید بجای ابراز تاسف بیهوده،  صراحتا کره جنوبی را مورد سرزنش قرار دهد.

وی گفت: این اظهارات گستاخانه واقعا گیج کننده است و کره شمالی را در بهت فرو می برد و قضاوت ناعادلانه را نمایان می سازد که از درون سازمان ملل به بیرون درز می کند.

این مقام کره شمالی گفت که پیونگ یانگ هرگز کسی را که به خود جرات بدهد و انگشتش را به سوی رهبر گرانقدر و عالی مقام این کشور نشانه برود، نمی بخشد.

این کشور این هفته اعلام کرد که  «پیونگ یانگ خط ارتباطی میان مقام های شمال و جنوب و سایر راه‌های ارتباطی را از ساعت دوازده روز نهم ژوئن (۲۰ خرداد) قطع و تعطیل می‌کند.»

این راه‌های ارتباطی شامل خطوط ارتباطی دریاهای شرق و غرب میان ارتش‌های دو کشور، خط ارتباطی آزمایشی بین دو کره و خط تماس ویژه میان حزب کمونیست کارگران کره شمالی و کاخ آبی ریاست جمهوری کره جنوبی می‌شود.

برخی فعالان کره جنوبی در روزهای اخیر اقدام به انتشار اوراق و بادکنک‌های تبلیغاتی در منطقه مرزی با کره شمالی کرده بودند فعالان و گروه های ضد کره شمالی با استفاده از این اقدام تبلیغاتی، عمدتاً به دنبال اعتراض به برنامه هسته‌ای نظامی کره شمالی و انتقاد از حقوق بشر در آن کشور هستند.

«کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی تهدید کرده که اگر سئول مانع از پخش اعلامیه‌های ضد پیونگ یانگ توسط فعالان کره جنوبی نشود، توافق نظامی با آن کشور را لغو خواهد کرد.

این تهدیدها در حالی است که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی در سال ۲۰۱۸ سه بار با هم دیدار کردند پیونگ یانگ پس از شکست گفت‌ وگوهای سال گذشته کیم جونگ اون و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در هانوی پایتخت ویتنام،  بخش عمده‌ای از تماس‌های خود را با سئول قطع کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.