علی موالی اظهار کرد: فردی به پلیس فتا مراجعه و بیان کرد مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال از حساب وی و همسرش برداشت غیر مجاز صورت گرفته است.

این مقام انتظامی ادامه داد: شاکی عنوان کرد که چندین ماه به دفعات مبالغی از حساب حقوقی وی و همسرش برداشت می‌شود و این برداشت‌ها غیر عادی به نظر می‌رسد که مجموعه این مبالغ بیش از 180 میلیون ریال است .

سرهنگ موالی افزود: کارشناسان پلیس فتا در تحقیق اولیه متوجه شدند اغلب خریدها بصورت فیزیکی بوده و در فضای مجازی تراکنشی انجام نمی‌شود که تحلیل کارآگاهان به سمت کپی برداری از کارت شاکی شد ولی با بررسی یکسری اقدامات پلیسی صورت گرفته مشخص شد کارت شاکی در خرید بازی‌های اینترنتی و انجام بازی‌های آنلاین مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

رئیس پلیس فتا استان بیان کرد: با توجه به اینکه تراکنش‌ها مستقیماً با گوشی هوشمند خود شاکی انجام گرفته بود نهایتاً معلوم شد فرزند خانواده بدون اطلاع پدر و مادر اقدام به فعال کردن رمز دوم و رمز پویا کارت والدین خود کرده و برای خرید و استفاد از بازی‌های آنلاین استفاده کرده است.

وی ابراز کرد: در این رابطه فرزند خانواده به این پلیس دعوت و هشدارهای لازم به وی داده شد و پرونده تشکیل شده نیز به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای ارسال شد .

موالی گفت: با توجه به فرمایش حضرت علی (ع) که می‌فرمایند فرزندان خود را به زمان خویش تربیت کنید، والدین باید ضمن آگاهی کافی با تکنولوژی روز و آموزش به فرزندان ، نظارت لازم و کافی برفعالیت آنها داشته باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.