به گزارش آناتولی، این جنبش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، احمد عبدالهادی، نماینده حماس در لبنان که ریاست هیئت مذکور را برعهده دارد با حسان دیاب، نخست وزیر لبنان در دفترش دیدار کرد.

براساس این بیانیه، دو طرف در این دیدار پیرامون آخرین تحولات مسأله فلسطین به ویژه خطرات طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری که رژیم صهیونیستی به دنبال اجرای آن است، بحث و تبادل نظر کردند.

عبدالهادی در این دیدار گفت، ملت فلسطین با یک موضع متحد با طرح الحاق مقابله خواهند کرد و حماس تلاش می‌کند با تحقق وحدت ملی این موضع متحد را نهادینه کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بارها اعلام کرده دولتش به دنبال آغاز روند الحاق از اول ژوئیه است و ۳۰ درصد از اراضی کرانه باختری را به حاکمیت رژیم ملحق خواهد کرد.

طبق بیانیه مذکور، عبدالهادی خواستار تصویب حقوق انسانی و اجتماعی فلسطینی‌های آواره در لبنان به ویژه حق اشتغال و مالکیت و نیز تکمیل گفت‌وگو لبنان و فلسطین پیرامون وضعیت این آوارگان شد.

حماس به نقل از دیاب اعلام کرد، وی از ملت فلسطین، مسأله آن و حق آوارگان فلسطینی در لبنان در داشتن زندگی با عزت حمایت می‌کند.

براساس آخرین آمار دفتر مرکزی آمار لبنان در سال ۲۰۱۷، حدود ۱۷۴ هزار آواره فلسطینی در ۱۲ اردوگاه و ۱۵۶ مجتمع در مناطق مختلف لبنان ساکن هستند و در شرایط بسیار بدی به سر می‌برند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.