خبرگزاری تاس گزارش داد، دادستان سوئیس تحقیقات جدیدی علیه رئیس سابق فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) جوزف بلاتر آغاز کرد. این گزارش توسط آسوشیتدپرس گزارش شده است.

بلاتر مشکوک به سوءاستفاده یک میلیون دلاری از صندوق فیفاست. طبق گزارش آسوشیتدپرس، بلاتر به نمایندگی از فیفا وام بدون بهره را در آوریل سال ۲۰۱۰ به فدراسیون فوتبال ترینیداد و توباگو اهدا کرد. همچنین گزارش شده است که متهمان این پرونده دو مقام دیگر فیفا در آن زمان هستند؛ ژروم والکه دبیرکل سابق و مارکوس کوتنر عضو هیات اجرایی.

پیش از این دادستانی پرونده بلاتر را در رابطه با سوءاستفاده از اختیارات محکوم کرده بود. در ۱۲ سپتامبر ۲۰۰۵ ، بلاتر با اتحادیه فوتبال کارائیب قرارداد منعقد کرد تا حق پخش مسابقات جام جهانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ را به فروش برساند که گفته می‌شد با دریافت رشوه همراه بوده است. خاطرنشان شد که بلاتر هنگام انعقاد این توافق علیه منافع فیفا عمل کرد.

بلاتر به مدت هشت سال توسط هیات داوری کمیته اخلاق فیفا از هر گونه فعالیت فوتبالی محروم شد. در فوریه ۲۰۱۶ کمیته استیناف فیفا این دوره را به شش سال کاهش داد. این مقام بعداً به دادگاه داوری ورزش (CAS) درخواست تجدید نظر کرد که این درخواست رد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.