کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا که چندی پیش ماجرای اعتبارنامه‌اش به یکی از موضوعات جنجالی تبدیل شده بود بعد از تائید اعتبارنامه‌اش، امروز اولین نطق اضطراری خود را ایراد کرد. او با بیان این بیت شعر «مدعی خواست که ازبیخ کند ریشه ما/ غافل از آنکه خدا هست در اندیشه ما»گفت: اولا درود و سلام می فرستم به رو ح بزرگ شهدا و سردار شهدا حاج قاسم سلیمانی و امام شهدا؛ دوم از هیات های اجرایی نظارت و شورای نگهبان از تلاش بی دریغ آنها تشکر می کنم. و بر خود می‌دانم از مردم صومعه سرا و حضور جانانه در عرصه های انقلاب تشکر کنم و هیچگاه نه جلوتر از رهبری حرکت کردند و نه انقدر دور که از پشت سر بیفتند آنها خادمین خود را به خوبی می‌شناسند.

او ادامه داد:بنده نیز در تمام دوران نمایندگی خود تلاش کرده ام از حق مردم حمایت کنم هرچند برخی وابسته به رادیوهای لجن پراکن و بیگانه سعی در تخریب خدمتگذاران صدیق به مردم و جامعه تلاش خود را کردند و می کنند که پشت برخی افراد نادان سنگر بگیرند و موجبات تشویش اذهان و توطئه را دامن بزنند.

دلخوش گفت: مگر یادمان رفته که بعد از انقلاب به بزرگانی همچون شهید بهشتی، شهید باهنر و رجایی چه اتهاماتی می‌زنند. بنده از نمایندگانی که در پرونده اینجانب بر اساس حقی که داشتند اعتراض کردند تشکر می‌کنم اما متاسفانه برادران عزیز به عنوان مومن و مسلمان باید از قران تبعیت کنیم و قبل از آنکه سوالی از نماینده مربوطه در کمیسیون‌های مربوطه پرسیده شود این سوالات به دست رادیوهای بیگانه نیفتد.

او با اشاره به ماجرای اعتراض به اعتبارنامه‌اش گفت: اعتراض حق نمایندگان است اما باید به سیره پیامبر رفتار کنیم ایشان می‌فرمایند در شهادت،ندیده و در قضاوت نیندیشیده و در انتقاد نسنجیده وارد نشوید و من از این برادران عزیز که محبت کردند نظر خود را بیان کردند تشکر می‌کنم و آنها را خودم و خانواده‌ام حلال می‌کنم

این نماینده مجلس گفت: در مسائلی که در جامعه به وجود آمد و در رادیوهای لجن پراکن بیگانه به کمک عوامل داخلی به آن دامن زده شد باید حساس باشیم و باید نسبت به موضوع فضای مجازی و به ویژه در مقابله با رادیوهای لجام گسیخته باید تصمیم‌گیری کنیم.

دلخوش تعهد داد ما صرف نظر کردیم 

در پاسخ به نطق دلخوش روح‌الله نجابت نماینده شیراز و از معترضان به اعتبارنامه نماینده صومعه سرا در خطاری قانون اساسی گفت:  سید کاظم دلخوش در نطق اضطراری خود جمله‌ای درباره معترضان به اعتبارنامه‌اش مطرح کرد به این تعبیر که «آنان صرفاً به شنیده‌ها اکتفا کرده‌اند».

او ادامه داد: خیر، این‌طور نبود. تمام اسناد مستند بود. به شورای نگهبان هم تحویل داده شد و نامه رسمی شورای نگهبان موجود است که این اسناد را ندیده بود.

علت اینکه معترضین به اعتراض خود ادامه ندادند به این علت بود که ایشان تعهد دادند به قانون تن بدهد و در آن پرونده خاص و آن قسمی که خلاف قانون صورت گرفته بود جبران شود و اگر هم چنین نشود ما معترضین به اعتبارنامه ایشان اعتراض را پیگیری خواهیم کرد و راه‌های دیگری برای این موضوع وجود دارد. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.