علیرضا بیرانوند طبق برنامه ریزی انجام شده قرار بود بامداد امروز راهی بلژیک شود تا در تست‌های پزشکی تیم آنتورپ شرکت کند اما با وجود اینکه بلیت سفر در دستان او بود موفق به حضور در این پرواز نشد.

علیرضا سلیمانی وکیل دروازه‌بان شماره یک تیم ملی در این خصوص گفت:‌ این اتفاق به دلیل بسته بودن پروازها و قوانین اتحادیه اروپا رخ داد. البته باشگاه آنتورپ به ما اعلام کرده بود که هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم و حتی با پلیس هم هماهنگ کرده‌ایم اما آن‌ها نتواستتند زمینه ساز این سفر شوند. قرار بود بیرانوند به قطر برود و از قطر به آمستردام سفر کند و در این شهر به استقبال او بیایند اما پلیس آمستردام موافقت نکرد و دیشب این موضوع را اعلام کرد.

سلیمانی در مورد اینکه آیا زمان مجددی برای سفر بیرانوند به بلژیک در نظر گرفته شده، گفت:‌ طبق قوانین تنها کسانی می‌توانند به اروپا سفر کنند که مجوز اقامت داشته باشند. باید منتظر بمانیم تا پروازهای عمومی باز شوند.

وی تاکید کرد: با این اتفاق حسن نیت خودمان را به باشگاه آنتورپ نشان دادیم. قرارداد بیرانوند منعقد شده و مشکلی ندارد. او طبق قوانین فیفا می‌تواند تا پایان مسابقات داخلی در تیمش حضور داشته باشد و بعد در تیم جدید حاضر شود. یعنی از نظر فیفا هم مانعی ندارد. تنها مشکلی که ممکن است به وجود بیاید در خصوص حقوق ماه اول بیرانوند است. اکنون باید صبر کنیم تا مرزها باز شوند اما با این حال و با وجود اینکه پروازها برای همه ممنوع است در حال مذاکره هستیم و باشگاه آنتورپ هم در حال پیگیری است تا شاید زمینه حضور بیرانوند در بلژیک فراهم شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.