بر اساس تازه‌ترین آمار و گزارش‌های منتشر شده از سوی کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی استراتژی آنالیتیکس، عنوان نخستین گوشی اندرویدی پرفروش در بازارهای جهانی در نخستین فصل سال ۲۰۲۰ به گوشی میان‌رده گلکسی A۵۱ سامسونگ تعلق یافته است.

بعد از آن نیز گوشی شیائومی ردمی ۸ (xiaomi Remdi ۸) توانسته با اختصاص ۱.۹ درصد از بازارهای جهانی، رتبه دوم فهرست رده‌بندی پرفروش‌ترین گوشی‌های اندرویدی فروخته شده در سه ماهه نخست سال جاری میلادی را به خود اختصاص داده است.

گلکسی اس ۲۰ پلاس (Galaxy S۲۰ plus) و گلکسی آ ۱۰ اس (Galaxy A۱۰s) سامسونگ نیز به ترتیب با اختصاص سهمیه ۱.۷ درصدی و ۱.۶ درصدی در جایگاه های سوم و چهارم این فهرست جای گرفته‌اند.

البته گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ (Xiaomi Remdi Note ۸) نیز سهمی معادل گلکسی A ۱۰s سامسونگ را به خود اختصاص داده و با آن به رقابت پرداخته است.

ششمین جایگاه این فهرست نیز به گلکسی آ۲۰ اس (Galaxy A۲۰s) سامسونگ اختصاص یافته است که توانسته سهم خود را به ۱.۴ درصد از بازارهای جهانی برساند.

طبق وب سایت اندروید سنترال، بر اساس گزارشی که از سوی محققان موسسات کانالیس و استراتژی آنالیتیکس منتشر شده است، شرکت کره‌ای سامسونگ به عنوان نخستین تولید کننده گوشی موبایل در جهان، در بازه زمانی ژانویه تا مارس ۲۰۲۰ یعنی سه ماهه نخست سال جاری میلادی بالغ بر ۶ میلیون دستگاه گوشی هوشمند میان‌رده را در بازارهای جهانی فروخته و عرضه کرده است که از پرفروش‌ترین مدل‌های آن می‌توان به گلکسی a۵۱ ، گلکسی آ ۱۰ اس و گلکسی آ ۲۰ اس اشاره کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.