سایت النشره در گزارشی نوشت: "آمریکا در تلاش است تا مسؤولیت اقدامات و فسادهای دولت‌های پی‌ در پی را که از حدود ۳۰ سال قبل روی کار بوده‌ و کشور را به این اوضاع رسانده‌اند، بر دوش حزب الله بیندازد. تمامی این اقدامات با هدف إعمال فشار بر مقاومت انجام می‌گیرند تا امتیازدهی‌هایی درخصوص اصول ملی از جمله خلع سلاح، اقامت دائم فلسطینی‌ها در لبنان و چشم‌پوشی از سرقت نفت لبنان داشته باشد.

طبق گفته حسن فضل الله، از نمایندگان فراکسیون وفا به مقاومت؛ واکنش محور مقاومت به آمریکا که در واقع همان طرف تحریک‌کننده عملی این تنش‌ها، ناآرامی‌ها و مسؤول اصلی بالا رفتن نرخ دلار آمریکا در مقابل کاهش نرخ لیره لبنان است، از این طریق صورت گرفت که ستون چهارم مقاومت مانور بسیار خفیفی را در برخی از خیابان‌های بیروت طی روزهای گذشته انجام داد و حامیان حزب‌الله به افراد معترض به اوضاع معیشتی پیوسته و تمامی موانع و شعارهایی را که برخی از طرف‌های داخلی سر داده‌اند، همچون شعار "درخواست برای خلع سلاح" که با هدف منحرف کردن اعتراضات مردمی از مسیر درست آن صورت گرفته است، مد نظر قرار ندادند.

حزب‌الله با این مشارکت این پیام مستقیم را به واشنگتن داد: «این حزب‌الله است که زمان مناسب را برای حضور در خیابان‌ها تعیین می‌کند، همانطور که وضعیت در میدان نبرد نیز اینگونه بوده و همچنان است».

منابع این توصیه را مطرح می‌کنند که هیچ طرف خارجی و داخلی تلاش نکند تا حزب‌الله را در خیابان‌ها به بازی بگیرد، چراکه حزب‌الله این بازی‌ها را به خوبی بلد است و گواه این امر- طبق گفته رسانه‌های جهانی- موفقیت حزب‌الله در کنار هم‌پیمانانش در برگزاری اعتراضات مردمی بود که لبنان مشابه آن را ندیده بود و در زمانی رخ داد که دولت نخست فواد سنیوره در سال ۲۰۰۷ قدرت را کاملاً در دست گرفته بود.

از این رو، منابع به تمامی طرف‌های ذی ربط چه در دولت یا در خارج از آن نسبت به تلاش برای دور زدن مقاومت و نقش آن در لبنان و منطقه هشدار می‌دهند؛ تلاش‌هایی که گاهی به بهانه بستن راه‌های قاچاق میان لبنان و سوریه انجام می‌شوند و گاهی به بهانه ترسیم مرزها میان دو کشور و امکان استقرار نیروهای بین‌المللی در مرزها. این گام همسو با تحریم‌های آمریکاست که همسایه نزدیک‌تر این کشور و مقاومت لبنان را به صورت همزمان هدف قرار داده است. گاهی نیز با طرح این اتهام صورت می‌گیرد که حزب‌الله مسؤول نابسامانی اوضاع اقتصای و معیشتی کنونی است. در آن هنگام، مقاومت ممکن است که مجبور شود که معادله را در مقابل همگان بر هم بزند تا تاکید کند که "حزب‌الله ابتکار عمل را در خیابان در دست دارد، همانطور که در میدان نبرد نیز همینگونه بوده است".

منابع می‌گویند، در صورتی که بازی إعمال فشار بر مردم از طریق کمبود دلار در بازار لبنان و دیگر نمودهای فشارهای اقتصادی ادامه داشته باشد، امکان افرایش اعتراضات مردمی تا حد محاصره خانه‌های مسؤولان ذی‌ربط بعید نیست و در این حالت، ارتش نیز علیه اراده ملت نخواهد ایستاد".

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.