سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار با احمد ناصر المحمد الصباح، وزیر امور خارجه کویت بر لزوم حل و فصل پرونده‌های باقی مانده میان دو کشور تأکید کرد.

در این دیدار که در دفتر جریان حکمت ملی در بغداد برگزار شد، طرفین درباره پرونده‌های مورد اهتمام مشترک میان عراق و کویت رایزنی کردند.

حکیم از وزیر خارجه کویت به خاطر انتقال درود امیر، ولیعهد، نخست‌وزیر و رئیس مجلس این کشور تشکر کرد و از وی خواست سلام و درود او را به مقامات یاد شده کویتی برساند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در ادامه بر اهمیت اجرایی‌سازی تصمیمات کنفرانس بین‌المللی بازسازی عراق که در کویت برگزار شده بود، تاکید کرد.

بر اساس گزارش دفتر رسانه‌ای جریان حکمت ملی عراق، دو طرف همچنین درباره بازسازی شهرهای عراق و مقابله با ویروس کرونا و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند که دیدگاه‌هایشان در زمینه تداوم مقابله با تروریسم از منظر امنیتی و فکری یکسان بود.

حکیم در پایان با بیان این که ماموریت‌ دولت جدید عراق همزمان دربردارنده چالش و فرصت است، بر لزوم حل و فصل پرونده‌های باقی مانده میان عراق و کویت با مد نظر قرار دادن مناسبات تاریخی میان دو کشور و ملت در همه سطوح تاکید کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.