محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی، صدیف بدری نماینده مجلس امشب ۲۵ خرداد ماه با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به بررسی نابسامانی بازار اجاره و خرید مسکن پرداختند.

محمودزاده با اشاره به اینکه تنها ۳۰ درصد خانوارهای شهری در کشور مستاجر هستند گفت: بر اساس طرح جامع مسکن سالی ۷۰۰ هزار واحدمسکونی در حوزه شهری و ۲۱۰ هزار واحد در حوزه روستایی نیاز است.

او با اشاره به افزایش قیمت اجاره بها افزود: افزایش اجاره بها وابسته به بازارهای دیگر است بازارمسکن بازاری منفرد نیست بلکه تاثیرپذیر از بازارهای دیگر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: حدود ۵۰۰ هکتار زمین دولتی شناسایی شده است لذا برای انتقال مالکیت به سازمان ثبت معرفی شده است. اخیراً اولویت تحویل مسکن به کارمندان واجد شرایط داده شده است و  با یکی دو وزارتخانه به نتیجه رسیدیم.

محمود زاده با اشاره به اینکه ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار خانواده شهری داریم که ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار آن مستاجر هستند گفت: در اردبیل، یزد، ،مازندران و گلستان پایین‌ترین میزان اجاره نشینی را داریم . تامین مسکن باعث می‌شود تا معیشت مردم تسهیل شود.

او با اشاره به اینکه در سال ۹۰ ،۱۷ درصد تسهیلات بانکی صرف گروه مسکن شد و در سال ۹۷ این رقم به ۷ درصد رسید ادامه داد : بانک‌ها حاضر به دادن تسهیلات نیستند.

صدیف بدری نماینده مجلس در این خصوص گفت: اگر مالیات بر خانه های خالی هم عملیاتی شود باز هم مشکل اجاره بها برطرف نمی شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.