به گزارش دانشگاه پیام نور، دستورالعمل نحوه برگزاری ترم تابستان سال تحصیلی ۹۹-۹۸ برای دانشجویان دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد اعلام شد.

براساس دستورالعمل نحوه برگزاری ترم تابستان، انتخاب واحد دانشجویان از تاریخ ۱۶تیر۹۹لغایت ۲۳ تیر۹۹ از طریق سامانه جامع آموزشی گلستان و مطابق برنامه زمان‌بندی شده برای دانشجویان دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد انجام می‌شود.

پذیرش و ثبت نام دانشجویان مهمان از سایر دانشگاه‌ها تا تاریخ ۱۷ تیر ۹۹ در مراکز/ واحدهای مجری امکانپذیر است.

دروس نظری قابل ارائه در این دوره صرفا به صورت الکترونیکی و در سطح کشور/ منطقه (صرفا بر روی سامانه‌های آموزش الکترونیکی استانی یا دفتر آموزش‌های آزاد و چند رسانه‌ای) ارائه می‌شود.

 ارائه دروس در بسترهای دیگر مجاز نیست. به تشخیص رئیس منطقه، حسب ضرورت، ارائه دروس الکترونیکی به صورت  استانی مجاز است. همچنین ارائه دروس به شیوه خودخوان مجاز نیست.

تمام دروس دارای نمره میان ترم بوده و تاریخ برگزاری کلاس‌ها از تاریخ ۲۴ تیر ۹۹ لغایت ۲۴ مرداد ۹۹ خواهد بود.

دروس قابل ارائه در دوره تابستانی به شرح زیر است:

دروس نظری نیمسال ۶ و بالاتر مقطع کارشناسی پیوسته

دروس نظری نیمسال ۴ و بالاتر  و جبرانی مقطع کارشناسی ناپیوسته

درس جزء سی ام قرآن کریم مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

کلیه دروس عمومی مقطع کارشناسی (درس زبان عمومی و فارسی عمومی مقطع کارشناسی صرفاً به صورت کشوری در مرکز آموزش الکترونیکی ۵۳۰۸ ارائه می‌شود)

دروس تربیت بدنی،  ورزش ۱، دروس تربیت بدنی ویژه و ورزش ویژه برای دانشجویان دارای شرایط خاص مطابق مقررات برای مقطع کارشناسی (در صورت وجود امکانات در مراکز و با رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا)

دروس کارآموزی، کارورزی و پروژه مقطع کارشناسی (در صورت وجود امکانات در مراکز و با رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا)

دروس دانشپذیری ارائه شده در دفترچه فراگیر نوبت بیستم مقطع کارشناسی ارشد

دروس جبرانی مقطع کارشناسی ارشد، صرفاً شامل دروسی که در جدول دروس جبرانی در انتهای برنامه ارائه دروس (ترمی) در هر رشته اعلام شده است.

دروس جایگزین پایان‌نامه، ویژه دانشجویان آموزش محور مقطع کارشناسی ارشد

تمدید پایان نامه (پایان‌نامه ادامه‌دار)

انتخاب دروس ارائه شده با کد مشترک و دارای تاریخ امتحان، برای رشته‌هایی که این دروس در نیمسال‌های پایین‌تر آنها قرار دارد بلامانع است.

دانشجویانی که واجد شرایط معرفی به استاد می‌باشند (به استثناء دروس عملی) می‌توانند دروس مورد نظر را از طریق پیشخوان سامانه جامع گلستان در کلیه مراکز/ واحدها (در قالب تاریخ‌های اعلام در تقویم آموزشی) درخواست نمایند.

در برگزاری کلاس‌ها حتی الامکان از عضو مدعو و مدرس مدعو استفاده نشود.

دوره تابستانی در مراکز برون مرزی دانشگاه ارائه نمی‌شود.

سقف تعداد واحد قابل انتخاب برای هر دانشجو ۸  واحد (با رعایت حداکثر یک عنوان دروس معارف اسلامی برای دانشجویان مقطع کارشناسی) است.

دانشجویان مقطع کارشناسی که با حدکثر ۸ واحد درسی (با رعایت مقررات اخذ فقط یک درس معارف) دانش‌آموخته می‌شوند، در صورت عدم ارائه دروس در دانشگاه می‌توانند دروس مورد نظر را در سایر دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت مهمان اخذ و بگذرانند. لازم است مرکز/واحد ذیربط قبل از موافقت، نسبت به بررسی سرفصل دروس و اطمینان از واحدهای باقی مانده دقت لازم را به عمل آورند.

رعایت پیش نیاز دروس الزامی است.

حذف و اضافه دروس در دوره تابستانی امکانپذیر نیست.

برگزاری امتحانات از تاریخ ۲۶ مرداد ۹۹ لغایت ۴شهریور۹۹ در سه نوبت با ساعت‌های ۸ تا ۱۰، ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰، ۱۳:۳۰ تا ۱۴:۳۰ طبق تقویم امتحانات برگزار می‌شود.

ارزشیابی دروس مطابق دستورالعمل نیمسال دوم ۹۹-۱۳۹۸ به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.