رضا گل‌محمدی بعد از جلسه ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش که در محل فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار شد، اظهار کرد: موارد متعددی در جلسه امروز مطرح و نگرانی‌ها در مورد برگزاری مسابقات ورزشی و استفاده از ظرفیت باشگاه‌ها و اماکن ورزشی بیان شد.

وی ادامه داد: تهران دارای ۵۲۰۰ باشگاه ورزشی است که ۴۸۰۰ مورد آن خصوصی و ۴۰۰ باشگاه آن به اداره کل ورزش و جوانان تعلق دارد و علاوه بر این تعداد اماکن ورزشی متعلق به شهرداری تهران نیز حدود ۱۵۰۰ مورد است.

 مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با بیان اینکه یک چهارم تا یک پنجم اماکن ورزشی ایران در استان تهران قرار دارد، عنوان کرد: وضعیت در تهران به شدت متاثر از دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا است و نکته حائز اهمیت این است استان تهران بیش از ۱۴.۵ میلیون نفر جمعیت دارد و باید سلامت جان مردم و ورزشکاران را مدنظر قرار دهیم.

گل‌محمدی با بیان اینکه استخرها و اماکن ورزشی که تعطیل در استان تهران ۲۸۰۰۰ نفر شاغل مستقیم داشته‌اند، گفت: تامین معاش این افراد که میلیاردها تومن سرمایه به ورزش آورده اند یک دغدغه جدی برای مسئولان است و همزمان باید سلامت و معیشت مردم مدنظر قرار گیرد، ‌ بنابراین بازگشایی اماکن و نظارت بیشتر به عنوان هدف اصلی تعریف شده است و با افزایش گروه‌های بازرسی و نظارت فعالیت‌ها پیش خواهد رفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.