به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منبع مذکور همچنین اشاره کرد که عبدالله دوم هیچ زمانی را هم برای دیدار با «بنی گانتس» وزیر جنگ اسرائیل برای رایزنی در خصوص طرح الحاق کرانه باختری و معامله قرن تعیین نکرده است.

با وجود اینکه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خواستار دیدار با شاه اردن به منظور رایزنی بر سر الحاق اراضی فلسطینی با هماهنگی طرف اردنی شده، عبدالله دوم هنوز پاسخی به درخواست وی نداده است.

اردن همچنین به مقامات اسرائیلی ابلاغ کرده که تحت هیچ شرایطی الحاق یکجانبه و خودسرانه اراضی فلسطینی را نخواهد پذیرفت و چنین طرحی نقض صریح قوانین بین‌الملل است.

دولت اردن با هماهنگی برخی کشورهای عربی و طرف فلسطینی و همچنین کشورهای اروپایی تلاش می‌کند تا دولت آمریکا را برای منصرف کردن رژیم صهیونیستی از طرح‌های توسعه‌طلبانه خود در اراضی فلسطینی تحت فشار قرار دهد.

«ژاکی حوجی» تحلیلگر اسرائیلی امور عربی نیز در مقاله‌ای در روزنامه معاریو تاکید کرد که اردن برگه‌های فشار زیادی در اختیار دارد که در صورت الحاق کرانه باختری به آن متوسل خواهد شد، از جمله فراخواندن سفیر خود از فلسطین اشغالی، اخراج سفیر رژیم صهیونیستی و حتی تحریم این رژیم.

رژیم صهیونیستی تصمیم دارد با وجود واکنش ها و مخالفت های گسترده بین المللی، طرح الحاق کرانه باختری را از ابتدای ماه جولای آینده (تیر ماه) به طور یکجانبه به اجرا بگذارد.

برخی منابع نیز اعلام کرده اند که ممکن است رژیم اسرائیل با توجه به فشارهای گسترده بین المللی، طرح الحاق کرانه باختری را در چندین مرحله اجرا کند و در مرحله اول ۳ مجتمع بزرگ شهرک نشینی در کرانه باختری را به اراضی اشغالی ملحق کند.

بیش از ۸۰ درصد از صهیونیست‌های ساکن کرانه باختری در این ۳ تجمع شهرک‌نشینی سکونت دارند.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل و «بنی گانتس» رئیس ائتلاف «آبی و سفید» پس از توافق برای تشکیل کابینه ائتلافی در خصوص آغاز الحاق دره اردن (غور اردن) و شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری به این رژیم از ابتدای ماه جولای (تیر ماه) توافق کردند.

رژیم اسرائیل قرار است در این گام بیش از ۳۰ درصد از خاک کرانه باختری را اشغال و به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.