در گزارش آژانس خبری دولتی کره‌شمالی (کی‌سی‌ان‌ای) آمده است، ارتش کره‌شمالی "فورا و مداوم" هرگونه تصمیم و حکمی از جانب حزب حاکم و دولت را اجرایی می‌کند.   

رسانه‌های خبری دوشنبه گزارش دادند، کره‌جنوبی نظارت و آمادگی جنگی در امتداد مرز مشترکش با کره‌شمالی را در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان سئول و پیونگ‌یانگ افزایش داده است.

کیم یو-جونگ، خواهر رهبر کره‌شمالی شنبه در بیانیه‌ای که رسانه رسمی پیونگ‌یانگ منتشر کرد، به اقدام نظامی علیه کره‌جنوبی تهدید کرده بود. این تازه‌ترین تحول در تنش‌های روزافزون میان دو کره است که با ارسال شب‌نامه و غذا از سمت کره‌جنوبی به داخل کره‌شمالی در مرز بالا گرفته است.

در این بیانیه تاکید شد که کره‌شمالی گام بعدی علیه کره‌جنوبی را برای آنچه "خیانت و جرایم" سئول علیه این کشور توصیف کرد، در نظر می‌گیرد و ارتش برای طراحی و انجام هر اقدام ضروری موظف شده است.

خواهر رهبر کره‌شمالی که معاون اول کمیته مرکزی حزب کارگران کره است، تاکید کرد: «احساس می‌کنم زمان مناسبی برای دوری از مقام‌های کره‌جنوبی باشد. ما به زودی گام بعدی را اجرا می‌کنیم. با توجه به اختیاراتی که رهبر، حزب ما و کشورمان تایید کرده‌اند، دستورالعملی را در اختیار بازوهای مسئول اداره امور با دشمن گذاشته‌ام تا قاطعانه اقدامات بعدی را انجام دهند. حق انجام اقدام بعدی علیه دشمن، به ستاد کل ارتش ما واگذار خواهد شد.»

به گفته کیم یو-جونگ، ارتش کره‌شمالی گام بعدی را مشخص خواهد کرد که "از نارضایتی مردم خواهد کاست و مطمئنا انجام خواهد شد." او گفت: «بهتر است یک سری اقدامات تلافی‌جویانه، به جای انتشار این نوع بیانیه‌ها که از سوی برخی به اشتباه "از نوع تهدیدکننده" برداشت می‌شود یا موجب اظهارات بی‌ارزش آن‌ها درباره قصد ما می‌شود، صورت بگیرد. اگر مقام‌های کره‌جنوبی قابلیت و شجاعت انجام کاری را داشتند که ظرف دو سال گذشته از اجرای آن ناکام مانده‌اند، چرا روابط دو کره این چنین در بن‌بست مانده است.»   

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پس از آن وزارت اتحاد کره‌جنوبی روز یکشنبه تاکید کرد، کره‌شمالی باید به توافق‌هایی که در گذشته میان دو کشور به امضا رسیده است، پایبند باشد. وزارت دفاع کره‌جنوبی هم از آمادگی کامل برای مقابله با تهدیدات کره‌شمالی خبر داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.