سردار علیرضا مرزبانی فرمانده مرزبانی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بانه از بازداشت قاچاقچیان مشروبات الکلی و شهادت یک تن از مرزبانان در مرز این شهرستان خبر داد.

وی در تشریح این خبر گفت: در اجرای تشدید اقدامات کنترلی و انسداد مرز و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مرزبانان استان در هنگ مرزی بانه نسبت به پوشش معابر و خلاهای مرزی اقدام کردند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان با بیان اینکه در یکی از این ماموریت‌های ظهر روز گذشته مرزبانان حین کنترل و پایش نوار مرزی با کاروان قاچاقچیان مسلح حامل مشروبات الکلی روبه‌رو شدند، تصریح کرد: مرزبانان بلافاصله با اخذ موضع مناسب و اجرای کمین، عرصه را بر متجاوزان و قاچاقچیان تنگ کرده و قاچاقچیان که خود را در محاصره مرزبانان دیدند بار رها کردن محموله مشروبات سعی بر متواری شدن داشتند که مرزبانان در عملیاتی سریع و منسجم موفق به بازداشت ۳ نفر از قاچاقچیان شدند.

وی با بیان اینکه یکی از افراد بازداشت‌شده از سرشبکه‌های اصلی قاچاق مشروبات بوده است، افزود: مرزبانان در پاک‌سازی محل، محموله بزرگ مشروبات الکلی را کشف و مانع ورود این کالای قاچاق و ضد فرهنگی به کشور شدند.

سردار مرزبانی اظهار کرد: متأسفانه در این عملیات همکارمان استوار دوم "علی خلیلی" بر اثر درگیری با قاچاقچیان مجروح و متأسفانه به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

وی ضمن قدردانی از مردم انقلابی و ولایتمدار استان کردستان به‌ویژه مرزنشینان، ماموستاهای منطقه، ریش سفیدان و معتمدان که خود مرزداران واقعی هستند؛ عنوان کرد: متاسفانه قلیل افرادی فریب خورده اقدام به تردد غیرمجاز در نوار مرز و حریم ممنوعه مرز و گاهاً نسبت به جا‌به‌جایی کالای قاچاق نیز اقدام کرده و به هر دلیلی به تذکرات و هشدارها و مقررات مرزی پایبند نیستند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان به متجاوزان مرزی هشدار داد و صراحتاً اعلام کرد: هرکسی حریم ممنوعه مرز را در طول شبانه‌روز نقص کند، با قوه قهریه مرزبانان با استفاده از اختیارات قانونی مواجه خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.