در فضای مجازی خبری منتشر شد مبنی بر خرید گوشی‌های ۱۶ میلیون تومانی از سوی مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری برای کارمندان خود و هدیه آن به این افراد.

امید محدث، معاون رسانه مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در توضیح چرایی خرید گوشی ۱۶ میلیون تومانی برای کارمندان‌ مرکز ارتباطات با اشاره به تاسیس شبکه شهر گفت: توسعه شبکه شهر برای تولید محتوای مناسب مکتوب و چندرسانه ای بمنظور ارتباط سازنده با شهروندان و شکل گیری شهر ارتباطی با تاکیدشهردار، شورای شهر در برنامه سوم توسعه در دستور کار قرار گرفته است.

محدث با تاکید بر این‌نکته که شبکه شهر مجهز به امکانات بروز و فناوریهای متنوعی است گفت: امکاناتی از قبیل استودیو فیلمبرداری، دوربینهای فیلم‌ برداری و عکسبرداری، باکسهای تدوین، سیستمهای نورپردازی و سیستمهای صوتی و موبایل بخشی از تجهیزات عمومی شبکه شهر است.

وی ادامه داد: کلیه این تجهیزات منطبق بر ضوابط برنامه و بودجه تامین اعتبار و از طریق سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران خریداری و جهت استفاده در اختیار کارمندان و بخشی از مدیران تحت نظارت ریاست مرکز قرار داده شده است که این امکانات برای تولید محتوای انبوه چندرسانه ای در خصوص شهر و شهرداری تهران مورد استفاده قرار میگیرد.

معاون رسانه مرکز ارتباطات شهرداری تهران ادامه داد: تمامی تشریفات اداری و قانونی و انبارداری برای همه این تجهیزات طی شده است و نهادهای نظارتی نیز در جریان جزییات امور قرار دارند. در اینجا صراحتا باید اشاره کنم که گوشی ها دارای شماره اموال هستند و به هیچ وجه جنبه هدیه ندارد و بخشی از امکانات مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری است که متعلق به سازمان است نه افراد و پس از پایان ماموریت یا دوره همکاری به اداره اموال مرکز ارتباطات عودت داده خواهد شد تا در اختیار کاربران جدید خود قرار گیرد .

محدث با تاکید بر این نکته که گوشی واگذار شده هدیه نیست گفت: طبیعی است که هرسازمانی ابزار کار را برای کارمندان خود تامین میکند و برای ما نیز با در نظر گرفتن کاربردهای مورد نیاز در تولید محتوا برای مجموعه شبکه شهر مانند سهولت در حمل و نقل ، کیفیت بالا فیلم برداری و عکسبرداری و ... ،انتخاب یک گوشی هوشمند به صرفه تر از خرید لب تاب و تبلت است.

وی ادامه داد: مسیر خرید گوشی ها کاملا شفاف است ‌و همچنین صرفا برای مدیران نبوده بلکه در اختیار کارمندانی هم است که به چنین ابزاری احتیاج داشتند و باید اعلام کنم در قبال تحویل این ابزار از آنان سفته و رسید تحویل کالا و تعهدنامه ضمانت جبران خسارت اخذ شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.