وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی توئیتری اتهامات بی‌اساس «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران را تکرار کرد.

مایک پمپئو در این توئیت از جامعه بین‌الملل خواسته است تا از ایران بخواهد به صورت فوری و کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند.

وی نوشت: آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید کرد که ایران از دسترسی به دو سایت هسته ای گذشته خود ممانعت می کند. این ممانعت بی سابقه، عمیقاً نگران کننده و ناپذیرفتنی است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی نشست شورای حکام، با طرح ادعاهای واهی، ایران را به امتناع از همکاری با آژانس و عدم پاسخگویی به این نهاد متهم کرد.

ساعتی بعد از آغاز نشست مجازی شورای حکام آژانس، خبرنگار رسانه صهیونیستی «کان نیوز»، در پیامی توئیتری به نقل از «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نوشت: بیش از  ۴ ماه است که ایران امکان دسترسی به دو مکان (هسته‌ای) را رد می‌کند حال آنکه قریب به یک سال هم می‌شود که در مباحث محتوایی که برای پاسخ‌گویی به سوالات درباره فعالیت‌ها و مواد هسته‌ای اعلام نشده؛ مشارکت نداشته است.

ادعای گروسی در حالی مطرح می‌شود که سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در مورد نشست شورای حکام و تلاش آمریکا برای صدور قطعنامه ضدایرانی، گفت: امیدواریم اینگونه نشود. این ادعاها بر اساس اطلاعات جاسوسی اسرائیل است که بر اسناد قدیم استوار شده است.

موسوی با تاکید براینکه اسناد آژانس باید متقن باشد، تاکید کرد: ما این اقدام آژانس را قابل قبول نمی‌دانیم و این موضوع را اعلام کرده ایم.

وی تصریح کرد: همکاری ما با آژانس به رغم کاهش محدودیت ادامه داشته و اگر آژانس این رویه را ادامه دهد، همکاری ما دستخوش تغییر خواهد شد. آژانس نباید زیر فشار آمریکا و رژیم اسرائیل تصمیم غیرسازنده ای بگیرد؛ آنها حدس خواهند زد که اگر تصمیم اشتباهی بگیرند، جمهوری اسلامی ایران برخورد قاطعی خواهد داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.