به گزارش رویترز، در حالی که نگرانی ها از موج دوم شیوع کرونا، خوش بینی ها نسبت به ساخت احتمالی داروی کرونا و تاثیر رشد ارزش دلار را خنثی کرده است قیمت طلا روز چهارشنبه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.11 درصد کاهش به 1724 دلار و 57 سنت رسید. قیمت طلا در بازار آمریکا و برای تحویل در ماه اوت نیز امروز با 0.28 درصد کاهش به 1731 دلار و 70 سنت رسید.

پکن برای ششمین روز موارد جدیدی از ابتلا به کرونا را گزارش کرده که بدترین شیوع کرونا در پایتخت چین از اوایل ماه فوریه تاکنون به شمار می رود. در همین حال موارد جدید ابتلا به کرونا در 6 ایالت آمریکا به ارقام بی سابقه ای رسیده است.

فعالان بازار همچنین از نزدیک بالا گرفتن تنش ها در نقاط مختلف جهان را رصد می کنند. نیروهای هندی و چینی در مناطق مرزی مورد اختلاف با یکدیگر درگیر شده اند و کره شمالی دفتر ارتباطات با کره جنوبی را در یکی از شهرهای مرزی خود منفجر ساخته است. هنگام بروز وضعیت های آشفته سیاسی و اقتصادی معمولا بازار طلا به محلی امن برای حضور سرمایه گذاران تبدیل می شود.

چشم انداز اقدامات محرک اقتصادی جدید از سوی فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی ژاپن نیز در تقویت تقاضا برای طلا موثر بوده است.

اما آنچه اشتها برای خرید طلا را کاهش داده افزایش 0.1 درصدی ارزش دلار در برابر ارزهای رقیب بوده است. دیروز اعلام شد که میزان خرده فروشی در اقتصاد آمریکا در ماه می شاهد جهش 17.7 درصدی بوده است. انتشار آمارهای اقتصادی بالاتر از حد انتظار و نتایج امیدوارکننده فعالیت ها برای ساخت داروی مقابله با کرونا موجب افزایش اشتهای سرمایه گذاران برای ورود به بازارهای پرریسک شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.