دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی (کاخ آبی) امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که انتقادات اخیر کره شمالی از «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی بی‌اساس و احمقانه است و اینکه سئول دیگر رفتارهای غیرمنطقی کره شمالی را نخواهد پذیرفت.

خبرگزاری رویترز در این خصوص گزارش کرد، واکنش کاخ آبی درست یک روز بعد از آن مطرح شده است که کره شمالی دفتر ارتباطات هماهنگی بین دو کُره در مرز دو کشور را منفجر کرد و تمامی ارتباطات با سئول را قطع کرد.

«یون دو هان» سخنگوی کاخ آبی تصریح کرد که انتقادات «کیم یو جونگ» خواهر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی از مون جائه این یک اقدام بسیار گستاخانه و احمقانه بود که اساساً به اعتماد میان رهبران دو کشور کره شمالی و جنوبی خدشه وارد آورد.

چندی پیش خواهر کوچکتر رهبر کره شمالی در اولین بیانیه رسمی خود به انتقاد از دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی پرداخت که در خصوص آزمایش موشکی کره شمالی ابراز نگرانی کرده بود.

پیش از این نیز به دنبال تشدید تنش‌های میان سئول و پیونگ‌یانگ در پی انفجار یک دفتر ارتباطی بین دو کشور در خطوط مرزی، ئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی سه شنبه عصر پس از خاتمه نشست فوق العاده گفت که در صورتی که کره شمالی به تشدید تنش‌ها ادامه دهد کره جنوبی «واکنش قاطع» نشان خواهد داد. برخی منابع گفتند که ارتش کره جنوبی در آماده باش کامل به‌سر می‌برد.  

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.