مهدی قایدی که در آخرین سال سرمربیگری علیرضا منصوریان در استقلال به تیم آمد، در این فصل زیر نظر آندره‌آ استراماچونی و در ادامه فرهاد مجیدی فوتبال متفاوتی را به نمایش گذاشت و فعلاً با ۹ گل زده و ۶ پاس گل مؤثرترین بازیکن لیگ نوزدهم است. دی ماه سال گذشته بود که شایعه پیشنهاد از انگلیس برای این بازیکن به خاطر درخشش در این فصل مطرح شد، شایعه‌ای که توسط استراماچونی که از هدایت استقلال کناره‌گیری کرده بود نیز تأیید شد و این مربی ایتالیایی نام باشگاه انگلیسی خواهان مهدی قایدی را اعلام کرد؛ باشگاه فولام.

این باشگاه در چمپیونزشیپ انگلیس حضور دارد و با قرار گرفتن در رده پنجم جدول از مدعیان جدی صعود به لیگ برتر جزیره است! اما این اتفاق رخ نداد. دلیل آن عدم حضور قایدی در بازی‌های تیم ملی بزرگسالان بود یا هر چیز دیگری نمی‌دانیم، اما آنچه می‌دانیم اینکه او یک سال دیگر با باشگاه استقلال تهران قرارداد دارد.

قایدی تا پایان لیگ بیستم با باشگاه استقلال تهران قرارداد داشته و بدون اجازه این باشگاه قادر به جدایی نیست. به عبارت بهتر چنانچه مهدی بخواهد از استقلال جدا شود باید یک فصل دیگر صبر کند یا اینکه رضایت این باشگاه را بگیرد. در همین ارتباط شنیدیم ستاره شماره ۱۰ و بوشهری آبی‌ها با یک پیشنهاد خوب و جدید مواجه شده است. از قرار معلوم یک تیم بلژیکی خواستار جذب مؤثرترین بازیکن لیگ برتر ایران شده است. البته این تیم بلژیکی برای فصل آینده ستاره خط حمله استقلال را می‌خواهد. با توجه به اینکه قایدی یک سال دیگر با باشگاه استقلال قرارداد دارد، این باشگاه بلژیکی حاضر است ۸۰۰ هزار دلار به باشگاه ایرانی بدهد و در سال اول مبلغ ۷۰۰ هزار دلار هم به خود ستاره بوشهری بپردازد. البته قایدی هنوز جوابی به این پیشنهاد وسوسه‌انگیز نداده است. شاید ستاره خط حمله استقلال لیگ برتر انگلیس را می‌پسندد، اما لیگ بلژیک هم می‌تواند سکوی پرتابی برای این مهاجم جوان باشد. باید منتظر ماند و دید مهدی در نهایت چه تصمیمی خواهد گرفت؟

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.