تروئیکای اروپا شب گذشته در بیانیه‌ای ضمن تقدیر و  تشکر از اقدامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص راستی‌آزمایی ایران از برنامه جامع اقدام هسته‌ای حمایت و تعهدشان نسبت به این توافق را ابراز کردند.

سه کشور اروپایی همچنین با ابراز تاسف در خصوص اقدام اخیر آمریکا نسبت به لغو معافیت‌های هسته‌ای، از تمامی کشورها خواست تا از اقداماتی که به اجرای تعهدات هسته‌ای لطمه‌ای وارد می‌کند، خودداری کنند.

تروئیکای اروپا همچنین در این بیانیه نسبت به تداوم غنی‌سازی اورانیوم با غنای کم ایران ابراز نگرانی کرده و اقدامات هسته‌ای ایران را در تضاد با برجام خوانده است.

در این بیانیه از ایران خواسته شده تا از تمامی اقدامات در تضاد با برجام بازگردد و بدون معطلی تعهدات کامل خود را از سربگیرد.

انگلیس، آلمان و فرانسه همچنین از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواسته‌اند تا به فعالیت‌های نظارت و راستی‌آزمایی خود در ایران ادامه داده و در گزارش‌های آتی خود تمام اطلاعات لازم در خصوص مسائل هسته‌ای را ذکر کند.

همچنین در این بیانیه آمده است که اتحادیه اروپا از تلاش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حل و فصل مشکل گزارش شده در خصوص پیدایش اورانیوم طبیعی در یک سایت اعلام نشده از سوی ایران حمایت می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.