عبدالرحمن ناصریان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس آنچه از سوی ستاد تنظیم بازار کشور به استان خوزستان ابلاغ شده بود، قیمت نان در نیمه دوم شهریورماه سال ۹۸ باید افزایش می‌یافت اما بررسی‌های کارشناسی تا آبان‌ماه همان سال زمان برد و پس از آن نیز استاندار خوزستان به دلیل وقوع سیل و دیگر مسائل دستور داد که این افزایش قیمت در خوزستان اعمال نشود.

وی افزود: این مساله تا پایان سال مسکوت ماند و قرار شد در پایان سال ۹۸ نرخ نان در خوزستان افزایش پیدا کند اما به دلیل شیوع کرونا این مساله به ابتدای سال ۹۹ موکول شد. در ابتدای سال ۹۹ نیز به دلیل شرایط خاصی که کرونا برای مردم در خوزستان به وجود آورده بود با دستور استاندار خوزستان، افزایش قیمت نان در استان اعمال نشد.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تصریح کرد: با توجه به درخواست‌هایی که از سوی اتحادیه نانوایان برای افزایش قیمت نان وجود داشت، وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار کشور عنوان کردند که افزایش قیمت نان باید در چند مرحله در کشور انجام شود اما خوزستان هنوز مرحله اول افزایش قیمت نان را اعمال نکرده است.

ناصریان گفت: بر اساس دستور ستاد تنظیم بازار کشور و با مصوبه کارگروه تنظیم بازار استان، از امروز ۲۸ تیرماه قیمت نان در خوزستان افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه در نرخ‌گذاری، ارزان‌ترین نان در کشور مربوط به استان خوزستان است، ادامه داد: قیمت نان پرمصرف در استان خوزستان با وزن چانه ۱۸۰ گرمی، ۳۵۰ تومان در نظر گرفته شده است و بر این اساس باید گفت که قیمت نان به طور میانگین حدود ۳۵ درصد افزایش یافته است.

 بر این اساس قیمت نان تافتون ماشینی دولتی با وزن چانه ۱۸۰ گرم ۳۵۰ تومان، نان تافتون ماشینی آزادپز با وزن چانه ۱۸۰ گرم ۴۵۰ تومان، نان بربری دولتی با وزن چانه ۴۰۰ گرم ۷۵۰ تومان، نان بربری آزاد پز با وزن چانه ۴۰۰ گرم ۱۲۰۰ تومان، نان سنگک دولتی با وزن چانه ۶۰۰ گرم ۱۲۰۰ تومان و نان سنگک آزادپز با وزن چانه ۶۰۰ گرم ۱۶۵۰ تومان خواهد بود.

همچنین قیمت نان خراسانی دولتی با وزن چانه ۳۰۰ گرم ۶۰۰ تومان، نان خراسانی آزادپز با وزن چانه ۳۰۰ گرم ۷۵۰ تومان، نان تنوری دولتی با وزن چانه ۱۸۰ گرم ۴۰۰ تومان، نان تنوری آزادپز با وزن چانه ۱۸۰ گرم ۵۰۰ تومان و نان نواری اتوماتیک با وزن چانه ۱۰۰ گرم ۲۵۰ تومان خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.