الموسوی در مصاحبه با وبگاه «بغداد الیوم» افزود که در جریان گفت‌وگوها دو طرف به طور محرمانه درباره جدول زمانی خروج نیروهای آمریکایی توافق کردند اما آن را علنی نکردند.

وی تصریح کرد که «مطابق با اطلاعاتی که ما در دست داریم زمان خروج نیروهای آمریکایی از عراق پیش از برگزاری انتخابات آمریکاست».

الموسوی درباره تعهدات آمریکا برای حمایت از عراق جهت خروج از بحران مالی کنونی نیز گفت: «ما به آمریکایی‌ها برای حمایت از عراق جهت خروج از بحران مالی امیدی نداریم چرا که واشنگتن برای ویرانی عراق تلاش می‌کند نه آبادانی آن و اگر چنین قصد و نیتی داشت از سال ۲۰۰۳ آن را انجام می‌داد».

گفت‌وگوهای راهبردی بین بغداد و واشنگتن از  پنج‌شنبه (۱۱ ژوئن)، به صورت ویدیو کنفرانس آغاز شد و قرار است روابط دو جانبه و آینده این روابط بین عراق و آمریکا ترسیم شود.

یکی از مهم‌ترین خواسته‌های عراق، خروج نیروهای خارجی به ویژه نظامیان آمریکا از عراق است که برآوردها حکایت از آن دارد که بین شش الی نه هزار نیروی آمریکایی در عراق حضور دارند.

موضوع اخراج نیروهای آمریکا از عراق بعد از آن جدی و تبدیل به خواسته پارلمان این کشور شد که ارتش آمریکا، شماری از نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق را در غرب این کشور هدف قرار داد و بعد از آن در اقدامی جنایتکارانه، شهید سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همراه «ابومهدی المهندس»، معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی و نیروهای مرتبط به این سازمان در تاریخ ۱۳ دی ماه گذشته به شهادت رساند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.