به گزارش خبرگزاری «رویترز»، این تحریم شامل «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه و «اسماء اسد» همسر او می‌شود.

مایک پمپئو در این خصوص گفت که رئیس جمهور سوریه دو گزینه دارد یا راه حل سیاسی یا تحریم‌های بیشتر.

پمپئو همچنین  گفت: «آمریکا، اعمال تحریم‌های بیشتری را علیه سوریه بررسی می‌کند. این اقدام پایان نخواهد یافت مگر تا زمان توقف جنگ بی‌رحمانه نظام سوریه علیه مردم این کشور».

وی در ادامه گفت: «به دنبال اقدامات بی‌رحمانه اسد و حامیان خارجی او، قانون سزار تحریم‌های شدیدی بر آنها  اعمال خواهد کرد».

کنگره آمریکا در تاریخ ۲۰ آذر ماه ۱۳۹۸ پس از سه سال کش و قوس بین دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات، طرح تحریم‌های خود علیه سوریه معروف به قانون «سزار» را به تصویب رساند.

مرحله اول تحریم‌ها قرار بود از امروز (۱۷ ژوئن) اجرایی شود. این قانون به دنبال اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه دولت سوریه و متحدان آن و شرکت‌ها و مؤسسات مرتبط با این کشور است. آمریکایی‌ها این قانون را که به زعم خود در «حمایت از غیرنظامیان سوری» است.

در همین ارتباط، «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، امروز، در ارتباط با قانون سزار گفت که این اقدام، نشانه اسکیزوفرنی سیاسی آمریکاست که از یک سو تحریم‌های کمرشکن علیه سوریه تحمیل می‌کند و از تروریسم حمایت و منابع سوریه را به غارت می‌برد و از سوی دیگر برای وضعیت معیشت شهروندان سوری ابراز نگرانی می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.