میخاییل اولیانوف روز چهارشنبه در توییتی نوشت: در نشست کنونی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی چند هیات شرکت کننده از تلاش های فرانسه، آلمان و انگلیس برای حفظ برجام اعلام حمایت کردند. در این پیوند به روسیه و چین هیچ اشاره ای نشد گویا این دو کشور هیچ کاری نکرده اند که با واقعیت مطابقت ندارد. این نشانه کمبود معلومات یا بی بصیرتی و کوری سیاسی است؟

نشست سه روزه شورای حکام که به صورت وبینار برگزار شد از روز دوشنبه آغاز شد و امروز به پایان می رسد که موضوع ایران و برجام از موضوعات اصلی دستور کار این نشست بود.

اولیانوف در توییت دیگری در واکنش به هشدار آمریکا به مقامهای اروپایی برای خودداری از انتقاد از اقدامات واشنگتن درباره دیوان بین المللی کیفری لاهه نوشت: ارعاب و باج خواهی از مولفه های سیاست خارجی آمریکا ازجمله در مورد متحدان خود است. اما این سیاست همیشه موفق نیست. در هر صورت این سیاست روابط بین المللی را تخریب و مسموم می کند.   

آمریکا اعلام کرده است که اعضای دیوان بین‌المللی کیفری که درباره شهروندان این کشور یا هم‌پیمانان آمریکا از جمله اسرائیل تحقیق کنند، تحریم می‌کند و به آنان و خانواده‌شان روادید آمریکا نمی‌دهد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز ۱۱ ماه ژوئن (۲۲ خرداد) در این باره دستور اجرایی صادر کرد و بعد از آن مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در کنفرانس خبری گفت که کشورش اجازه نمی‌دهد شهروندان آمریکایی توسط یک دادگاه نمایشی تهدید شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.