اگر همه چیز در شرایط عادی پیش می رفت در حال حاضر در حال تماشای رقابت های یورو ۲۰۲۰ بودیم، اما شیوع ویروس کرونا این مسابقات را یک سال به تعویق انداخت و حالا یوفا اعلام کرد بازی ها از تاریخ ۲۲ خرداد سال آینده و با همان روال برنامه ریزی آغاز خواهد شد.

البته تغییری در میزبانی تمام 12 شهری که برای یورو 2020 برنامه ریزی شده رخ نخواهد داد. این مسابقات با دیدار بین ایتالیا و ترکیه در رم در 11 ژوئن 2021 آغاز می شود و فینال نیز دقیقا یک ماه بعد در لندن برگزار می شود. باکو، کپنهاگ، مونیخ، بوداپست، آمستردام، دوبلین، بخارست، سن پترزبورگ ، گلاسکو و بیلبائو از دیگر شهرهای میزبان هستند.

همچنین یوفا اضافه کرد همه بلیط های خریداری شده برای مسابقات در سال 2021 معتبر است. خریداران بلیط که مایل به بازگشت بلیط های خود و دریافت پول شان هستند، از 18 ژوئن تا 25 ژوئن فرصت برای درخواست بازپرداخت دارند.

الکساندر سفرین، رئیس یوفا در این رابطه گفت: "یوفا تصمیم جسورانه ای مبنی بر به تعویق انداختن یورو 2020 گرفت. ما با این کار فضایی ایجاد کردیم که امکان از سرگیری رقابت های باشگاه های داخلی در سراسر قاره مهیا شود. در حالی که فوتبال به دلیل بیماری همه گیر کرونا دچار مشکلات عظیمی شده، اگر ما در آن روزهای ابتدایی قدرت رهبری خود را نشان نمی دادیم، این ضربات بسیار دشوارتر می شد."

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.