«جکی والکات» نماینده آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با انتشار بیانیه‌ای از گزارش اخیر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران حمایت کرد.

این بیانیه که در وبگاه سفارت امریکا در وین منتشر شده، در ابتدا با قدردانی از مدیر کل و دیگر کارمندان آژانس بین المللی انرژی اتمی آغاز می‌شود که گزارش اخیر را درباره ایران تهیه کردند.

بیانیه در ادامه به محتوای گزارش می‌پردازد و ادعاهایی علیه ایران را همراه با اتهاماتی تکرار می‌کند.

سفیر آمریکا در ادامه به بیانیه انگلیس، آلمان و فرانسه پس از نشست اخیر شورای حاکم اشاره می‌کند و ضمن اعلام حمایت از آنان، همچنین از دیگر اعضای شورای حکام نیز می‌خواهد که بیانیه اروپا را مورد بررسی و حمایت قرار دهند.

والکات در واقع در بیانیه خود همان ادعاها و اتهامات مطرح شده از سوی مدیرکل آژانس را مطرح می‌کند و این بیانیه موضوع جدیدی در بر ندارد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تازگی با انتشار گزارشی مغرضانه اتهاماتی را علیه ایران در نشست اخیر شورای حکام مطرح کرد و پس از این گزارش سه کشور اروپایی عضو برجام نیز با صدور بیانیه‌ای از گزارش مدیرکل آژانس حمایت کردند.

ایران با این حال با رد اتهامات مطرح شده از سوی مدیرکل آژانس، بر همکاری کامل خود بر اساس پادمان‌ها تاکید کرده و خواستار حفظ بی طرفی آژانس درباره پرونده هسته‌ای شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.