جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا درباره مهارت و شایستگی دونالد ترامپ در رویارویی و مناقشه با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه ابراز تردید کرد زیرا پوتین به خوبی منافع کشورش را در مسائل امنیت استراتژیک می‌داند.

اظهارات بولتون در مصاحبه با شبکه "ای بی‌ سی" آمریکا منتشر شد که قرار است روز یکشنبه آینده به طور کامل با محوریت انتشار کتابش منتشر شود.

او نسبت به توانایی ترامپ در حل و فصل مسائل امنیت بین‌الملل ابراز تردید کرد و مهارت اندک و عدم آگاهی او در امضای معاهداتی در این زمینه را به تمسخر گرفت.

بولتون تاکید کرد:‌ احتمال دارد ترامپ بتواند معاملات جدیدی را اجرایی کند البته زمانی مساله مربوط به املاک و مستغلات در منهتن باشد اما در اجرای معاملات کاهش سلاح‌های استراتژیک و در بسیار از مسائل دیگر با موضوع امنیت بین‌الملل مهارت و تجربه کافی را ندارد.

وی افزود: زمانی که در مقابل فردی مثل ولادیمیر پوتین قرار می‌گیرد که زندگی‌ و تلاشش را برای تعیین موضع استراتژیک روسیه در جهان گذاشته و در مقایسه با ترامپ که دوست ندارد زیاد درباره این مسائل مطالعه کند و در آنها عمیق شود آمریکا خودش را در سخت‌ترین وضعیت و بغرنج‌ترین موضع‌گیری خواهد یافت.

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در پاسخ به نحوه توصیف روابط بین پوتین و ترامپ گفت: به تصورم پوتین قاطع و باهوش است و درک کرده ترامپ رقیب قدری نیست تصور نمی‌کنم ترامپ اسباب نگرانی او باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.