شب گذشته مسابقه فینال جام حذفی ایتالیا میان تیم‌های فوتبال یوونتوس و ناپولی برگزار شد. این دیدار در پایان وقت قانونی با تساوی بدون گل به پایان رسید و در ضربات پنالتی تیم ناپولی موفق شد با برتری ۴ بر ۲ حریف خود را شکست داده و به عنوان قهرمانی برسد.

در این دیدار کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی تیم فوتبال یوونتوس قصد داشت تا آخرین ضربه پنالتی را بزند. اما به دلیل از دست رفتن پنالتی پائولو دیبالا و دانیلو، فرصت به ستاره پرتغالی نرسید تا پنالتی بزند.

این اقدام رونالدو با انتقاد کارشناسان فوتبال همراه شده است. آن‌ها معتقد اند او به دلیل جاه طلبی قصد زدن مهم‌ترین پنالتی تیم را داشته است، اما این تصمیم او باعث شد تا تیم یوونتوس قهرمانی جام حذفی را از دست بدهد.

اما این اولین باری نیست که با تصمیم گیری رونالدو برای زدن ضربه پنالتی آخر، تیمش بازنده یک مسابقه می‌شود. در ادامه گزارش تصمیمات اشتباه رونالدو در زدن ضربات پنالتی را بررسی می‌کنیم.

پرتغال – اسپانیا/ نیمه نهایی یورو ۲۰۱۲

در مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۱۲ کار ۲ تیم ملی فوتبال پرتغال و اسپانیا به ضربات پنالتی کشیده شد. در این بازی کریستیانو رونالدو تصمیم گرفت تا پشت آخرین پنالتی تیمش بایستد. ژائو موتینیو و برونو آلوز (بازیکنان تیم ملی فوتبال پرتغال) پنالتی ها‌ی خود را از دست دادند تا نتیجه بازی مشخص شده و کار به پنالتی آخر کشیده نشود.

وقتی جاه طلبی رونالدو مانع از پیروزی تیمش شد

پرتغال – شیلی/ نیمه نهایی جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۱۷

بازی ۲ تیم ملی پرتغال و شیلی در چارچوب جام کنفدراسیون‌های سال ۲۰۱۷ به ضربات پنالتی کشیده شد. در این بازی کوارشما، نانی و موتینیو هر ۳ پنالتی ابتدایی تیم ملی فوتبال پرتغال را از دست دادند و باز هم رونالدو فرصت پنالتی زدن را پیدا نکرد. با این نتیجه تیم ملی پرتغال فرصت صعود به فینال جام کنفدراسیون‌ها را از دست داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.