چند وقتی می‌شد که مازندران از وضعیت قرمز و بحرانی ویروس کرونا در امان بود و به وضعیت زرد و در برخی شهرهای استان به سفید تغییر وضعیت داده بود اما روز گذشته، روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، در صفحه مجازی این دانشگاه، با تیتر "ملاقات بیماران تا اطلاع ثانوی ممنوع" زنگ خطر یک بحران دیگر در این استان را به صدا درآورد.

بر اساس خبری که روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم‌پزشکی بابل در صفحه مجازی خود منتشر کرده بود، از مردم خواسته شده تا از ملاقات با بیماران بستری در بیمارستان‌ها خودداری کنند. در این خبر آمده بود که "با توجه به افزایش تعداد ناقلین بی علامت و بیماران بستری مشکوک به کرونا، ملاقات و عیادت بیماران در تمامی بیمارستان‌های بابل تا اطلاع ثانوی ممنوع است".

این خبر، ضمن توجه ویژه این بیمارستان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مبارزه با شیوع این بیماری در مازندران، زنگ خطر یک بحران را نیز به صدا درآورده است، زنگ خطری که اگر جدی گرفته نشود، به قیمت جان انسان‌ها تمام خواهد شد.

در این خبر بر رعایت بهداشت فردی و دستورالعمل های بهداشتی به عنوان تنها راه قطع انتقال زنجیره انتقال ویروس کرونا تاکید شده بود.

بر این اساس، تا روز گذشته، ۱۰۳ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری بودند که ۲۸ نفر از آنها به دلیل وضعیت حاد، در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

نکته جالب توجه بی توجهی مسافران به درخواست‌های مسئولان مبارزه با کرونا در ستاد ملی این بیماری است به طوری که نجفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفته بود که، بر اساس آمار منتشره از سامانه‌های هوشمند تردد شمار، بیش از ۲۱۲ هزار تردد ورودی در جاده‌های استان ظرف ۴۸ ساعت گذشته ثبت شد.

وی به این موضوع نیز اشاره کرد که در این مدت حدود ۴ میلیون تردد نیز در محورهای مواصلاتی و درون استانی صورت پذیرفت.

به گزارش ایسنا، با وجود تاکیدهای مکرر مسئولان مبنی بر پرهیز از هرگونه سفر غیرضروری، تجمعات مانند عروسی و عزاداری و یا هر عملی که منجر به شیوع دسته جمعی این بیماری و مانع قطع زنجیره انتقال ویروس می‌شود، همچنان شاهد برخی سهل‌انگاری‌ها هستیم که عمر وجود این ویروس را افزایش می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.