حکیم در این توییت نوشت: حملات موشکی به سفارت خانه ها و پایگاه های میزبان نیروهای ائتلاف بین المللی، به منزله حمله به عراق و زیر سئوال بردن جایگاه و آبروی کشور نزد جامعه جهانی است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق افزود: ما این اقدام های غیرمسئولانه را محکوم می کنیم و از دولت می خواهیم به وظیفه خود در پایان دادن به این حمله ها عمل کند.

در همین حال، نخست وزیر عراق روز گذشته (پنجشنبه) با انتشار توییتی در باره حملات راکتی به منطقه امنیتی سبز در مرکز بغداد که سفارتخانه های آمریکا و انگلیس در آن واقع شده، موضع گرفت.

«مصطفی الکاظمی» در این توییت نوشت: افرادی که با موشک تندیس «سرباز گمنام» را هدف قرار دادند برای تهدید ثبات و آینده عراق تلاش می کنند.

وی وعده داده است که در برابر این گونه حملات، کوتاهی نکند.

الکاظمی گفته است که «به قانون شکنان اجازه نمی دهد که به علت ایجاد هرج و مرج و فراهم کردن بهانه برای حفظ منافع خود، ثبات و آینده عراق را بربایند».

بر پایه اعلام منابع امنیتی عراق، سحرگاه پنجشنبه چهار راکت کاتیوشا در منطقه امنیتی سبز بغداد فرود آمد.

ستاد خبری فرماندهی مشترک نظامی عراق نیز اعلام کرد که منطقه امنیتی سبز در مرکز بغداد که مقر روسای سه گانه عراق به علاوه تعدادی از وزارتخانه ها و سفارتخانه های خارجی از جمله دو سفارتخانه آمریکا و  انگلیس است، در معرض حملات راکتی قرار گرفت.

بر اساس اعلام این ستاد، حملات هیچ تلفات جانی و مالی به دنبال نداشت و نیروهای امنیتی توانستند، سکوی پرتاب موشک را در نزدیکی پادگان نظامی «الرشید» در جنوب بغداد پیدا کنند.

طبق اعلام دستگاه های امنیتی عراق، راکت های کاتیوشا در منطقه موسوم به «میدان جشن ها» که تندیس سرباز گمنام در آنجا واقع شده (نزدیک دو سفارتخانه آمریکا و انگلیس) فرود آمد.

در طول هفته گذشته منطقه امنیتی سبز بغداد و پایگاه التاجی چندین بار با راکت کاتیوشا هدف قرار گرفت.

بر پایه اعلام مقام های عراقی، این حمله ها هیچ گونه تلفات جانی و خسارت مالی به همراه نداشته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.