باقری جمعه شب با اعلام این‌که مطلع شدیم یکی از شهروندان ایرانی در رومانی که تحت تعقیب دستگاه قضایی بود، درگذشت، افزود: سفارت ایران در بخارست و پلیس اینترپل ایران پیگیر این موضوع هستند تا از زوایا، ابعاد و علل این حادثه مطلع شوند.

او ادامه داد: در تماس‌هایی که با مقام‌های رومانیایی برقرار شده است، این احتمال وجود دارد که وی خودکشی کرده باشد. 

معاون امور بین‎الملل و حقوق بشر قوه قضاییه با تاکید بر این‌که اینترپل ایران پیگیر این موضوع است که فردی که تحت تعقیب دستگاه قضایی جمهوری اسلامی بوده باید به گونه‌ای تحت نظر باشد که صدمه‌ای به او وارد نشود، افزود: ما تعداد دیگری از متهمان اقتصادی تحت تعقیب در کشورهای غربی داریم که این کشورها همکاری خوبی برای استرداد آنها انجام نمی‌دهند اما در مورد رومانی، با وجود این که توافق دو طرفه صورت نگرفته بود، طرف رومانیایی همکاری خوبی با ما داشت و او را براساس نظر قاضی تحت نظر قرار داد.

باقری با تاکید بر این‌که استرداد منصوری می‌توانست به بازگشت وجوه و اموال اختلاسی و همچنین مجازات او کمک کند، گفت: این پرونده ابعادش روشن است و درگذشت این فرد ایرادی به رسیدگی و سرانجام رساندن پرونده‌ی او وارد نمی‌کند.

به گزارش ایرنا ساعتی پیش سردار "هادی شیرزاد " رییس پلیس بین الملل نیروی انتظامی ایران، مرگ منصوری قاضی فراری را در رومانی تایید کرد.

سردار شیرزاد با اعلام این خبر، اظهار کرد: پیامی از اینترپل بخارست (کشور رومانی) دریافت کردیم مبنی بر این‌که برای قاضی منصوری فرد تحت تعقیب اعلان قرمز ، حادثه‌ای غیرمترقبه رخ داده و وی خود را از پنجره هتل محل اقامتش در بخارست به پایین پرت کرده است.

وی تصریح کرد: پلیس بخارست با تاکید بر خودکشی آقای منصوری، فوت وی را تایید کرده است.

رئیس پلیس بین الملل ناجا افزود: تحقیقات در این رابطه از سوی پلیس بین الملل جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد و  اخبار تکمیلی آن متعاقبا اطلاع رسانی می شود.

همچنین  سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه هم ضمن تایید خبر درگذشت قاضی منصوری، گفت: منتظر دریافت گزارش رسمی علت این حادثه هستیم و از مقامات رومانیایی درخواست داریم علت دقیق حادثه را رسما به ما اعلام کنند.

موسوی افزود: وی مدتی قبل به سفارت ایران مراجعه و درباره نحوه بازگشت خود به ایران رایزنی کرده بود و از آنجا که تحت تعقیب قوه قضاییه ایران از طریق پلیس بین‌الملل بود، توسط پلیس اینترپل رومانی دستگیر شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بر این اساس ما از مقامات و پلیس رومانی می خواهیم به وظایف قانونی خود عمل کرده و در خصوص نحوه و علت دقیق این حادثه گزارش رسمی ارائه کنند.

همچنین حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس‌جمهوری در واکنش به خبر درگذشت قاضی غلامرضا منصوری در رومانی در توئیتی تاکید کرد: به‌نظر می‌رسد پرونده موسوم به طبری دارای ابعادی غیر اقتصادی هم هست.

غلامرضا منصوری متهم ردیف نهم پرونده اکبر طبری و ٢١ متهم دیگر است که از کشور متواری بود و به دریافت رشوه بالغ بر ۵۰۰ هزار یورو متهم است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.