حسین امیرعبداللهیان دستیار رئیس مجلس در امور بین الملل در واکنش به قطعنامه سه کشور اروپایی علیه ایران و موافقت شورای حکام با آن اظهار کرد: سه کشور اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) باید از مردم ایران عذر خواهی کنند که در مقابل تحریم‌های یک جانبه آمریکا و خروج این کشور از برجام هیچ نقش موثر بازدارنده‌ای ایفا نکردند و به حرف‌های بی‌عمل و بی‌خاصیت بسنده کردند.

وی افزود: اما به واقع این کشورها ماهیت اصلی اروپای ضعیف را در دنیای معاصر به نمایش گذاشتند.

امیرعبداللهیان خاطر نشان کرد: اقدام ضد ایرانی سه کشور اروپایی در آژانس بین المللی انرژی اتمی بار دیگر نشان داد که در نهایت، تفاوتی بین رفتار اروپا و آمریکا وجود ندارد چراکه برخی کشورهای اروپایی، کارگزار اصلی آمریکا هستند.

دستیار رئیس مجلس در امور بین الملل افزود: تهران انتظار دارد تا اروپا در برابر رفتار تحقیرآمیز آمریکا نسبت به خود رفتار سازنده‌ای نشان دهد.

گفتنی است، قطعنامه تروئیکای اروپا علیه ایران، به رغم مخالفت جدی چین و روسیه در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه ۳۰ خرداد به تصویب رسید. در این قطعنامه سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه با حمایت آمریکا از ایران خواسته‌اند به ممانعت از دسترسی بازرسان آژانس به ۲ سایت هسته‌ای کشور پایان دهد و با آنها به طور کامل همکاری کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.