المیادین گزارش داد، دولت اقلیم کردستان عراق ضمن محکوم کردن حملات اخیر ترکیه در مناطق مرزی، از دولت ترکیه خواست به حاکمیت عراق احترام بگذارد.

دولت اقلیم کردستان عراق همچنین از نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) خواست تا خاک اقلیم را ترک و از تنش‌آفرینی در مناطق مرزی خودداری کنند.

دولت اقلیم کردستان عراق ضمن تاکید بر تمایل این اقلیم به برقراری روابط دوستانه با همسایگان خود، اعلام کرد که اقلیم کردستان مخالف این است که نقطه‌ای برای حمله به کشور دیگر باشد.

در همین راستا، سخنگوی دولت اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: ما با اندوه و نگرانی زیاد، حوادثی که در روزهای اخیر در مناطق مرزی رخ داد و تلفات جانی و مالی به شهروندان و روستاهای این مناطق وارد کرد، را به دقت دنبال می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: دولت اقلیم کردستان عراق این حوادث را که از سوی هر طرف یا به هر دلیلی انجام و منجر به کشته شدن شهروندان عراقی شده را محکوم می‌کند.

پیشتر، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق خاطرنشان کرد: ما اعتراض خود را نسبت به عملیات این کشور در شمال عراق به سفیر ترکیه اعلام و به او ابلاغ کردیم که برای پاسخ به این عملیات‌ها به سازمان ملل و نهادهای بین المللی رجوع خواهیم کرد.

وی گفت: دیپلماسی عراق در تعامل با ترکیه به قوانین بین‌المللی متکی است. ترکیه حفاظت از امنیت ملی‌ خود را برای انجام عملیات‌هایش در شمال کشورمان بهانه می‌کند.

وزارت خارجه عراق پنجشنبه سفیر ترکیه در بغداد را احضار و اعتراض خود را نسبت به عملیات‌های این کشور در شمال عراق به او ابلاغ کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.