سرهنگ کارآگاه علی شریفی، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت گفت: ششم اسفند ماه سال گذشته پرونده‌ای مبنی بر سرقت به شیوه بیهوشی با شکایت یکی از شهروندان در کلانتری ۱۰۱ تجریش تشکیل شد و با دستور بازپرس دادسرای ناحیه ۳۴ تهران پرونده برای رسیدگی تخصصی به پایگاه یکم پلیس آگاهی ارجاع شد.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی توضیح داد: شاکی با حضور در پلیس آگاهی اظهار داشت، حدود ۳ ماه قبل در پارک نیاوران با شخصی به نام امیر آشنا شدم و این شروع دوستی من و امیر بود و پس از چندین مرتبه ملاقات بین من و او که در خصوص موضوعات مختلف از جمله سرمایه گذاری با هم صحبت می‌کردیم در چهارم اسفند ماه امیر، من را به مهمانی در منزلش واقع در محله قیطریه دعوت کرد و قرار بود در آنجا برای سرمایه گذاری من را به شخص دیگری آشنا کند.

وی تصریح کرد: شاکی در ادامه گفت، ساعت ۸ شب به آدرس امیر رفتم و امیر برایم یک استکان چایی آورد و من میل کردم. پس از نوشیدن چایی سرم سنگین شد و بیهوش شدم و زمانی که به هوش آمدم متوجه شدم مبلغ ۴ هزار دلار وجه نقد و کارت عابر بانک سرقت شده و در پی آن پیامکی حاوی انتقال ۱۰۰ میلیون ریال از حسابم به حساب دیگری شدم.

این مقام انتظامی افزود: در تحقیقات اولیه توسط کارآگاهان مشخص شد، منزلی که شاکی به آن مکان دعوت شده بود اجاره‌ای بوده و اکنون تخلیه شده است که در ادامه کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه متهم را شناسایی و با هماهنگی قضایی دستور دستگیری متهم به نام امیر صادر و در یک عملیات موفق پلیسی متهم بیست و ششم خرداد ماه دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال یافت.

سرهنگ شریفی ابراز داشت: امیر در بازجویی‌ها اظهار داشت، هدفم از دوستی با شاکی سرقت نبود تا اینکه به یک مشکل مالی برخوردم و بدهکار شدم و چون می‌دانستم شاکی وضع مالی خوبی دارد نقشه سرقت از او را کشیدم و با اجاره موقت یک واحد آپارتمان نقشه خود را عملی کردم.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی در پایان گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به بزه انتسابی پرونده به مرجع قضایی ارسال و متهم با صدور قرار قانونی صادره روانه زندان شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.