به گزارش پایگاه خبری هیل، کوین مک کارتی، رهبر اقلیت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا کتاب افشاگرایانه جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق را خطری برای امنیت ملی این کشور توصیف کرد.

نماینده جمهوری‌خواه ایالت کالیفرنیا یادآور شد در دوران حضور بولتون در کاخ سفید، سیاست خارجی دونالد ترامپ در قبال چین قاطع بود و این همان چیزیست که ثابت می‌کند محتوای کتاب او واقعیت ندارد.

مک کارتی با اعلام اینکه کتاب بولتون موجب ناامیدی او شده است، گفت: «به نظر می‌رسد که او (جان بولتون) به دنبال کسب پول است.» رهبر اقلیت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان در ادامه تاکید کرد ادعا‌های بولتون در این کتاب امنیت ملی کشور را به خطر می‌اندازد.

همزمان با نزدیک شدن موعد انتشار کتاب جنجالی جان بولتون در آمریکا که در آن به ابعاد پنهان کاخ سفید در دوران ترامپ اشاره کرده، وزارت دادگستری در این کشور هم ضمن صدور دادخواستی خواهان توقف انتشار کتاب جان بولتون شده است. قاضی فدرال آمریکا در واشنگتن دی‌سی ضمن رد این درخواست ادله اعلام شده را ناکافی اعلام کرد.

رئیس جمهور آمریکا که این روز‌ها بخش زیادی از پیام‌های توئیتری خود را به انتقاد از کتاب بولتون اختصاص داده است، روز شنبه در تازه‌ترین حمله خود مدعی شد جان بولتون باید بابت انتشار حجم زیادی از اطلاعات محرمانه مجازات شود.

قرار است کتاب بولتون بیست و سوم ماه ژوئن (۳ تیر) منتشر شود. سایمون اند شوستر، ناشر کتاب، اعلام کرده است: «این کتابی است که دونالد ترامپ، نمی‌خواهد شما، آن را بخوانید.» این ناشر اعلام کرد کتاب بولتون اقدامات ترامپ را در قبال چین، روسیه، اوکراین، کره شمالی، ایران، انگلیس، فرانسه و آلمان تشریح می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.