اداره کل گمرگ چین در بیانیه ای که امروز یکشنبه منتشر کرد دلیل چنین تصمیمی را «ابتلای تعدادی از کارکنان این شرکت صادراتی آمریکایی به کرونا» اعلام کرده است.

چین هفته گذشته نیز به دنبال شیوع کرونا در میان صدها کارگر آلمانی شرکت "توینیس"، واردات محصولات گوشتی از جمله گوشت خوک را از این شرکت معلق کرد.

پس از شیوع ویروس کرونا در ۲۲ خرداد در بازار توزیع محصولات گوشتی و کشاورزی "شین فادی" پکن، چین نظارت بر واردات محصولات گوشتی خارجی را افزایش داده است.

شهر پکن پس از ۵۵ روز که هیچ موردی از ابتلا به کرونا گزارش نکرده بود در تاریخ ۲۲ خرداد از شیوع این ویروس خبر داد در طول ۱۰ روز شمار مبتلایان در این شهر به حدود ۲۲۰ نفر رسیده است.

اولین مبتلایان این بازار، دستفروش ها و فروشندگان غرفه های توزیع محصولات دریایی و منجمد بازار "شین فادی" بوده اند که اکنون تعطیل شده است.

به دنبال شیوع کرونا در این بازار، چین اقدام به جمع آوری ماهی سالمون از فروشگاه ها و رستوران ها کرد، این کشور واردات این نوع ماهی را به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا هم ممنوع کرده است.

اطلاعات مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های پکن نشان می دهد افزون ۲.۳ میلیون نفر بعد از شیوع مجدد کرونا در پکن آزمایش کرونا داده اند.

کمیسیون ملی بهداشت چین امروز یکشنبه اعلام کرد در شبانه روز گذشته ۲۵ مورد ابتلا به کرونا از جمله ۲۲ مورد در پکن را ثبت کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.