انوشیروان محسنی بندپی، عصر یکشنبه در نخستین جلسه شورای اداری استان تهران در سال ۹۹ که در استانداری تهران برگزار شد، اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد از مسافرین مترو استفاده از ماسک را رعایت می‌کنند اما در حال حاضر تصمیمی برای بازگشت دوباره محدودیت‌ها در مترو نداریم.

محسنی بندپی افزود: در حال حاضر هر چند که فاصله گذاری اجتماعی در استان به زیر ۱۰ درصد رسیده است اما باید به تراکم و حجم جمعیت در استان تهران توجه داشته باشیم.

وی بیان داشت: با این وجود ما در استان تهران جایی نداشتیم که وارد منطقه قرمز شود و خوشبختانه توفیقات خوبی در بهره مندی از همه ظرفیت‌های موجود جهت مقابله با کرونا داشته‌ایم.

استاندار تهران بیان داشت: استان تهران با توجه به ویژگی‌هایی که دارد در شرایط فاصله گذاری اجتماعی و رعایت آن به زیر ۱۰ درصد در سنجش‌ها رسیده، این در حالی است که ۴۴ درصد افرادی که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند از حمل و نقل عمومی برای رفتن به محل کار بهره می‌گیرند و پیشنهاد ما به ستاد ملی مقابله با کرونا الزام استفاده از ماسک است.

محسنی بندپی با بیان اینکه در خصوص صرفه جویی برق در ادارات و دستگاه‌های اجرایی گفت: ۲۵۰ اکیپ برای آموزش صرفه جویی در دستگاه‌های اجرایی استان فعال شده و الزاماً درجه وسایل سرمایشی ادارات باید روی ۲۵ درجه سانتی گراد تنظیم شود.

وی با تاکید بر اینکه ساعت ادارات در تابستان تغییر نخواهد کرد عنوان داشت: در صورت اعمال صرفه جویی امسال با کمبود برق مواجه نمی‌شویم.

استاندار تهران با بیان اینکه همچنان مخالف بازگشایی تالارها برای عروسی هستیم گفت: برگزاری مراسم‌های عروسی در تالارها در چند استان باعث بالا رفتن ابتلاء به کرونا شده است که باید در این زمینه توجه لازم صورت بگیرد و از تجمع‌ها خودداری شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.